poradnik-hotelarza

Nowe technologie w służbie bezpieczeństwa gości

Nowe technologie w służbie bezpieczeństwa gości

Niektórzy twierdzą, że świat już nigdy nie będzie taki, jaki był przed 2020 rokiem. Fakt, pandemia COVID-19 zmieniła, niekiedy dość radykalnie, wiele dziedzin gospodarki. Jedną z branż, które najbardziej dotknęła pandemia jest hotelarstwo. Goście bardzo zwracają uwagę na ochronę zdrowie, bezpieczeństwo i komfort podczas podróży i pobytu w hotelu.

Dlatego, żeby szybko wrócić do normalności, hotele muszą korzystać z najnowszych technologii. Dzięki temu mogą przyciągnąć więcej gości, zagwarantować im bezpieczeństwo i zwiększyć dochody hotelu. Wartością dodaną jest optymalizacja wielu procesów oraz stworzenie dodatkowych możliwości rozwoju.

Podstawowe kryteria, jakimi hotele powinny się kierować wprowadzając nowe technologie i procesy, to:

  • optymalizacja i rozwój usług,
  • wzrost poziomu komfortu gości,
  • automatyzacja pracy.

Wszelkie nowe rozwiązania powinny zmienić dotychczasowe przyzwyczajenia i ograniczyć kontakt gości z fizycznymi przedmiotami. Płatności zbliżeniowe, mobilne klucze w aplikacji hotelowej, bezkontaktowy meldunek na tablecie. To tylko niektóre z technologicznych nowości, które coraz częściej będzie można spotkać w hotelach. Najważniejsze trendy technologiczne w hotelach w 2021 roku, które zwiększają atrakcyjność hotelu i mogą przyczynić się do wzrostu dochodów.

Aplikacja mobilna

Jeszcze nie tak dawno, aplikacja mobilna była dostępna tylko dla dużych i dobrze prosperujących hoteli. Powodem były koszty związane ze stworzeniem aplikacji przez firmy. Koszt abonamentu za korzystanie z aplikacji dla hotelu, bez limitu użytkowników i działającej na każdym urządzeniu jest porównywalny z abonamentem telefonicznym i zaczyna się już od kilkuset złotych miesięcznie. Aplikacja mobilna to doskonała platforma do komunikacji z gościem. Pomaga też zoptymalizować pracę hotelu, poprzez automatyzację procesu rezerwacji usług, zabiegów SPA, stolików w restauracji czy posiłków do pokoju, a nawet zaoszczędzić na kosztach związanych z drukiem materiałów informacyjnych. Wszystkie ważne informacje Gość znajdzie w aplikacji.

Inteligentne pokoje

Wraz z postępującą cyfryzacją, pojawiają się technologie, które jeszcze bardziej ułatwiają korzystanie z usług i rozwiązań. Sterowanie głosowe, rozpoznawanie twarzy czy zarządzanie pokojem hotelowym z poziomu aplikacji mobilnej. Takie rozwiązania przenoszą doświadczenia gości na wyższy poziom, co może przełożyć się na przedłużenie pobytu lub ponowną rezerwację. Nowoczesny pokój zadba o odpowiedni nastrój, wybierając odpowiednio zaprogramowaną scenę.

Mobilny klucz

Klucz do pokoju zainstalowany w mobilnej aplikacji na smartfonie, to nie tylko wygoda obsługi i bezpieczeństwo dla gości. To także oszczędności dla hotelu, ponieważ nie trzeba inwestować w nowe karty. Goście zdecydowanie rzadziej gubią smartfony niż karty do pokoju. Poza tym, aplikacja pozwala na rezerwacje stolika w restauracji, czy usług SPA.

Optymalizacja rezerwacji

Możliwość rezerwacji online, stacje się obowiązkowa dla każdego obiektu. To nie tylko ułatwienia dla gości, ale również dla personelu. Pozwala skutecznie kontrolować rezerwacje i nimi zarządzać. Dodatkowo goście mogą zapoznać się z warunkami zakwaterowania i ważnymi informacjami dotyczących ich pobytu.

Automatyzacja meldowania gości

Pandemia COVID-19 spowodowała, że większość ludzi ma tendencje do minimalizowania kontaktów społecznych.Automatyzacja procesu meldowania gościa jest kolejnym nieodzownym elementem nowoczesnego hotelu. Meldowanie może być opcją aplikacji mobilnej, gdzie gość  może wprowadzić swoje dane. Dodatkowo w recepcji można zainstalować tablety wyposażone w oprogramowanie do samodzielnego zameldowania się.

Media społecznościowe

Coraz większego znaczenia nabiera komunikacja z gośćmi za pomocą mediów społecznościowych. W łatwy sposób można przekazać informacje o aktualnych promocjach, imprezach czy daniach w restauracji. Dzięki temu otrzymuje się informację zwrotną od gości, ich preferencjach oraz pozwoli lepiej zorganizować procesy serwisowe w hotelu.

Wifi w hotelu

Goście hotelu korzystają z szybkiego dostępu do Internetu. Zwłaszcza w przypadku przyjazdu do obcego kraju. Internet jest potrzebny zarówno do pracy, jak i rozrywki. Dlatego połączenie internetowe musi być stabilne i szybkie, aby zapewnić najlepszą obsługę dla konsumentów. Ponadto, dobrze zaplanowana i wykonana sieć bezprzewodowa, pozwoli na wprowadzenie dodatkowych usług świadczonych dla gości. Takich jak Internet Rzeczy (IoT), serwisy strumieniowe itd.

Kryptowaluty

Nowa forma płatności dotarła również do hoteli. Oprócz płatności gotówkowych, kartami płatniczymi czy przelewem, coraz częściej dostępna jest możliwość dokonania opłaty za pomocą krypto walut.

Internet Rzeczy (IoT) i inteligentne budynki

Jednym z najnowszych trendów w technologii hotelarskiej jest Internet of Things – Internet Rzeczy. Zautomatyzowany system kontroli pokoju może znacznie zwiększyć wrażenia klientów i pozostawić niezapomniane doświadczenie z pobytu w hotelu.Asystenci głosowi, zautomatyzowane oświetlenie i klimatyzacja to dopiero początek.Inteligentne systemy obejmują najnowsze technologie sztucznej inteligencji, analizujące duże zbiory danych i dane osobowe na temat preferencji gości, aby ich pobyt był jak najbardziej komfortowy. Zautomatyzowane systemy hotelowe mogą znacznie zaoszczędzić zużycie energii, a także wyłączyć urządzenia, które obecnie nie są używane.

Chatboty

Goście nie muszą już dzwonić do recepcji, ponieważ mogą łatwo korzystać z chatbotów. Najczęstsze zapytania i prośby są łatwo przetwarzane za pomocą chatbotów i przekazywane do odpowiedniego działu hotelu. Co więcej, te chatboty mogą być zautomatyzowane, aby odpowiedzieć na podstawowe pytania, takie jak “restauracje w pobliżu” lub “miejsca, które trzeba zobaczyć w tej lokalizacji”, itp. Ta funkcja może być kolejną, zwiększającą doświadczenia gościa.

Media strumieniowe

W Polsce z mediów strumieniowych, takich jak telewizja strumieniowa, filmy na życzenie, dostęp do milionów utworów muzycznych korzysta już kilkanaście milionów osób. Na świecie te liczby idą już w setki milionów. I ciągle rosną. Udostępnienie gościom możliwości skorzystania z serwisów strumieniowych na ekranie telewizora hotelowego, wzmacnia wrażenia z pobytu. Zwłaszcza, jeśli gość ma dostęp do  ponad 2000 serwisów i usług strumieniowych i nie jest zmuszony do korzystania z zaledwie kilku aplikacji w telewizorze SMART.

Technologia wirtualnej rzeczywistości

Technologia VR pomaga gościom poznawać hotele, odkrywać ich wnętrza i indywidualną ofertę. Najwyżej oceniane hotele szeroko korzystają z tej funkcji, aby zaprezentować wszystkie korzyści, jakie goście mogą tam uzyskać. Dodatkowo zachęcają ich do natychmiastowej rezerwacji apartamentów.

Roboty w hotelu

Jedną z najbardziej imponujących technologii w branży hotelarskiej jest wykorzystanie robotów do wykonywania różnych zadań wykonywanych do tej pory przez ludzi. Na przykład do dostarczania gościom wszystkich niezbędnych informacji, czyszczenia pomieszczeń czy podawania dań do stolików gości. Technologia stała się już integralną częścią naszego społeczeństwa. Dlatego różne branże muszą nadążać za jej rozwojem. Zwłaszcza w branży hotelarskiej. Zapewniając klientowi wyjątkową obsługę i zakwaterowanie, wyposażone we wszystkie najnowsze technologie, można znacznie zwiększyć liczbę gości, którzy wybierają hotel podczas podróży.

Fot.: Hoteza

Piotr Morawski_glowka

Piotr Morawski

Nowe technologie w służbie bezpieczeństwa gości

Nowe technologie w służbie bezpieczeństwa gości

Niektórzy twierdzą, że świat już nigdy nie będzie taki, jaki był przed 2020 rokiem. Fakt, pandemia COVID-19 zmieniła, niekiedy dość radykalnie, wiele dziedzin gospodarki. Jedną z branż, które najbardziej dotknęła pandemia jest hotelarstwo. Goście bardzo zwracają uwagę na ochronę zdrowie, bezpieczeństwo i komfort podczas podróży i pobytu w hotelu.

Dlatego, żeby szybko wrócić do normalności, hotele muszą korzystać z najnowszych technologii. Dzięki temu mogą przyciągnąć więcej gości, zagwarantować im bezpieczeństwo i zwiększyć dochody hotelu. Wartością dodaną jest optymalizacja wielu procesów oraz stworzenie dodatkowych możliwości rozwoju.

Podstawowe kryteria, jakimi hotele powinny się kierować wprowadzając nowe technologie i procesy, to:

  • optymalizacja i rozwój usług,
  • wzrost poziomu komfortu gości,
  • automatyzacja pracy.

Wszelkie nowe rozwiązania powinny zmienić dotychczasowe przyzwyczajenia i ograniczyć kontakt gości z fizycznymi przedmiotami. Płatności zbliżeniowe, mobilne klucze w aplikacji hotelowej, bezkontaktowy meldunek na tablecie. To tylko niektóre z technologicznych nowości, które coraz częściej będzie można spotkać w hotelach. Najważniejsze trendy technologiczne w hotelach w 2021 roku, które zwiększają atrakcyjność hotelu i mogą przyczynić się do wzrostu dochodów.

Aplikacja mobilna

Jeszcze nie tak dawno, aplikacja mobilna była dostępna tylko dla dużych i dobrze prosperujących hoteli. Powodem były koszty związane ze stworzeniem aplikacji przez firmy. Koszt abonamentu za korzystanie z aplikacji dla hotelu, bez limitu użytkowników i działającej na każdym urządzeniu jest porównywalny z abonamentem telefonicznym i zaczyna się już od kilkuset złotych miesięcznie. Aplikacja mobilna to doskonała platforma do komunikacji z gościem. Pomaga też zoptymalizować pracę hotelu, poprzez automatyzację procesu rezerwacji usług, zabiegów SPA, stolików w restauracji czy posiłków do pokoju, a nawet zaoszczędzić na kosztach związanych z drukiem materiałów informacyjnych. Wszystkie ważne informacje Gość znajdzie w aplikacji.

Inteligentne pokoje

Wraz z postępującą cyfryzacją, pojawiają się technologie, które jeszcze bardziej ułatwiają korzystanie z usług i rozwiązań. Sterowanie głosowe, rozpoznawanie twarzy czy zarządzanie pokojem hotelowym z poziomu aplikacji mobilnej. Takie rozwiązania przenoszą doświadczenia gości na wyższy poziom, co może przełożyć się na przedłużenie pobytu lub ponowną rezerwację. Nowoczesny pokój zadba o odpowiedni nastrój, wybierając odpowiednio zaprogramowaną scenę.

Mobilny klucz

Klucz do pokoju zainstalowany w mobilnej aplikacji na smartfonie, to nie tylko wygoda obsługi i bezpieczeństwo dla gości. To także oszczędności dla hotelu, ponieważ nie trzeba inwestować w nowe karty. Goście zdecydowanie rzadziej gubią smartfony niż karty do pokoju. Poza tym, aplikacja pozwala na rezerwacje stolika w restauracji, czy usług SPA.

Optymalizacja rezerwacji

Możliwość rezerwacji online, stacje się obowiązkowa dla każdego obiektu. To nie tylko ułatwienia dla gości, ale również dla personelu. Pozwala skutecznie kontrolować rezerwacje i nimi zarządzać. Dodatkowo goście mogą zapoznać się z warunkami zakwaterowania i ważnymi informacjami dotyczących ich pobytu.

Automatyzacja meldowania gości

Pandemia COVID-19 spowodowała, że większość ludzi ma tendencje do minimalizowania kontaktów społecznych.Automatyzacja procesu meldowania gościa jest kolejnym nieodzownym elementem nowoczesnego hotelu. Meldowanie może być opcją aplikacji mobilnej, gdzie gość  może wprowadzić swoje dane. Dodatkowo w recepcji można zainstalować tablety wyposażone w oprogramowanie do samodzielnego zameldowania się.

Media społecznościowe

Coraz większego znaczenia nabiera komunikacja z gośćmi za pomocą mediów społecznościowych. W łatwy sposób można przekazać informacje o aktualnych promocjach, imprezach czy daniach w restauracji. Dzięki temu otrzymuje się informację zwrotną od gości, ich preferencjach oraz pozwoli lepiej zorganizować procesy serwisowe w hotelu.

Wifi w hotelu

Goście hotelu korzystają z szybkiego dostępu do Internetu. Zwłaszcza w przypadku przyjazdu do obcego kraju. Internet jest potrzebny zarówno do pracy, jak i rozrywki. Dlatego połączenie internetowe musi być stabilne i szybkie, aby zapewnić najlepszą obsługę dla konsumentów. Ponadto, dobrze zaplanowana i wykonana sieć bezprzewodowa, pozwoli na wprowadzenie dodatkowych usług świadczonych dla gości. Takich jak Internet Rzeczy (IoT), serwisy strumieniowe itd.

Kryptowaluty

Nowa forma płatności dotarła również do hoteli. Oprócz płatności gotówkowych, kartami płatniczymi czy przelewem, coraz częściej dostępna jest możliwość dokonania opłaty za pomocą krypto walut.

Internet Rzeczy (IoT) i inteligentne budynki

Jednym z najnowszych trendów w technologii hotelarskiej jest Internet of Things – Internet Rzeczy. Zautomatyzowany system kontroli pokoju może znacznie zwiększyć wrażenia klientów i pozostawić niezapomniane doświadczenie z pobytu w hotelu.Asystenci głosowi, zautomatyzowane oświetlenie i klimatyzacja to dopiero początek.Inteligentne systemy obejmują najnowsze technologie sztucznej inteligencji, analizujące duże zbiory danych i dane osobowe na temat preferencji gości, aby ich pobyt był jak najbardziej komfortowy. Zautomatyzowane systemy hotelowe mogą znacznie zaoszczędzić zużycie energii, a także wyłączyć urządzenia, które obecnie nie są używane.

Chatboty

Goście nie muszą już dzwonić do recepcji, ponieważ mogą łatwo korzystać z chatbotów. Najczęstsze zapytania i prośby są łatwo przetwarzane za pomocą chatbotów i przekazywane do odpowiedniego działu hotelu. Co więcej, te chatboty mogą być zautomatyzowane, aby odpowiedzieć na podstawowe pytania, takie jak “restauracje w pobliżu” lub “miejsca, które trzeba zobaczyć w tej lokalizacji”, itp. Ta funkcja może być kolejną, zwiększającą doświadczenia gościa.

Media strumieniowe

W Polsce z mediów strumieniowych, takich jak telewizja strumieniowa, filmy na życzenie, dostęp do milionów utworów muzycznych korzysta już kilkanaście milionów osób. Na świecie te liczby idą już w setki milionów. I ciągle rosną. Udostępnienie gościom możliwości skorzystania z serwisów strumieniowych na ekranie telewizora hotelowego, wzmacnia wrażenia z pobytu. Zwłaszcza, jeśli gość ma dostęp do  ponad 2000 serwisów i usług strumieniowych i nie jest zmuszony do korzystania z zaledwie kilku aplikacji w telewizorze SMART.

Technologia wirtualnej rzeczywistości

Technologia VR pomaga gościom poznawać hotele, odkrywać ich wnętrza i indywidualną ofertę. Najwyżej oceniane hotele szeroko korzystają z tej funkcji, aby zaprezentować wszystkie korzyści, jakie goście mogą tam uzyskać. Dodatkowo zachęcają ich do natychmiastowej rezerwacji apartamentów.

Roboty w hotelu

Jedną z najbardziej imponujących technologii w branży hotelarskiej jest wykorzystanie robotów do wykonywania różnych zadań wykonywanych do tej pory przez ludzi. Na przykład do dostarczania gościom wszystkich niezbędnych informacji, czyszczenia pomieszczeń czy podawania dań do stolików gości. Technologia stała się już integralną częścią naszego społeczeństwa. Dlatego różne branże muszą nadążać za jej rozwojem. Zwłaszcza w branży hotelarskiej. Zapewniając klientowi wyjątkową obsługę i zakwaterowanie, wyposażone we wszystkie najnowsze technologie, można znacznie zwiększyć liczbę gości, którzy wybierają hotel podczas podróży.

Fot.: Hoteza

Piotr Morawski_glowka

Piotr Morawski

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Inteligentnie emocjonalne. Kobiety zarządzające w hotelarstwie

Dylematy managera hotelu. Systemy premiowania – motywują czy zniechęcają?

10 błędów zarządzania gabinetem SPA, które zblokują twój zysk w 2021

Certyfikacje ekologiczne dla hoteli w Polsce

COVID-19 przyniósł „new normality”. Może teraz czas na „new hospitality”?

Wszystko dzieje się po coś – rozmowa z Martą Klepką