poradnik-hotelarza

10 błędów zarządzania gabinetem SPA, które zblokują twój zysk w 2021

10 błędów zarządzania gabinetem SPA, które zblokują twój zysk w 2021

Ograniczenia rządowe i strach klientów wpływają na obniżenie twoich obrotów? To doskonały czas na weryfikację rentowności Twojej oferty!Poddaj analizie swoje Menu SPA, sprawdź, czy jest ono rentowne i zweryfikuj wszystkie koszty związane z wykonywaniem sług. Wprowadź kontrolę kosztów,procedur zabiegowych oraz ich realizacji.W poniższym materiale wyjaśnimy, co składa się na dobrze skalkulowaną cenę zabiegu na przykładzie 10 najczęstszych błędów zarządzania przychodem SPA.

RAPORT SPA PROFESSIONALS

  1. NIE LICZYMY CZASU USŁUGI

W zarządzaniu przychodem z zabiegów SPA jednostka czasu wykonania usługi jest różna, w zależności od usługi.Średni czas zabiegu w gabinecie beauty& SPA to 60 minut. Zdarzają się usługi 30 lub 45 minutowe, zdarzają się też 75, 90-cio minutowe i dłuższe. Dlatego każda usługa powinna podlegać oddzielnej wycenie, która uwzględnia ten aspekt.

Fot 1.

  1. OBCINAMY” CZAS NA PRZERWY MIĘDZY ZABIEGAMI

Aby nie popełnić błędu w szacunkach opartych na czasie trwania usługi pamiętaj o tym, że po każdym zabiegu terapeuta powinien porozmawiać z Gościem, odprowadzić go do pokoju relaksu, szatni lub recepcji i zamknąć sprzedaż kolejnej usługi i detalu, uzupełnić kartę klienta oraz posprzątać gabinet. Zatem czas trwania usługi to jedno a czas pracy terapeuty nim przejdzie do kolejnej usługi to drugie. Warto więc od początku założyć w kalkulacji rentowności zabiegu cały czas, który terapeuta potrzebuje na pełne wykonanie usługi i opieki nad Gościem. Jeżeli zabieg/ masaż trwa 45 minut to do kalkulacji rentowności zabiegu zalicz minimum 60 minut. Dolicz 15 minut do czasu trwania usługi.

Zdarza się, że wymuszamy na pracownikach skracanie przerw miedzy zabiegami w myśl, że przerwa miedzy zabiegami to starta czasu i pieniędzy. Nie jest to właściwy tor myślenia. Klient potrzebuje atencji, przywitania i pożegnania. Szczególnie teraz, w świecie życia wirtualnego, usługi SPA &Beauty nabrały szczególnego znaczenia i pełną opiekę przed i po zabiegu klient może docenić bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej.Proces sprzedaży jest złożony z etapów gdzie na początku należy zainteresować klienta a na końcu domknąć sprzedaż. Sprzedaż będzie dużo mniej skuteczna jeżeli zabraknie czasu na zamknięcie sprzedaży. Ta powinna nastąpić po zabiegu, jeszcze w gabinecie, ewentualnie przy recepcji lub po zabiegu w pokoju relaksu.

Dopilnuj aby każdy klient wyszedł z Twojego gabinetu/ SPA z zapisem na kolejną wizytę oraz co najmniej rekomendacją produktu detalicznego. Zadbaj kompleksowo o potrzeby swojego Gościa i jego komfort, aby w czasach zagrożenia zarażeniem się wirusem nie spotykał się z innymi klientami. Pamiętaj jednak aby zagospodarować ten czas sprzedażowo!

  1. NIE LICZYMY KOSZTÓW ZUŻYCIA

To co jest pewne i łatwe do policzenia to koszty kosmetyków zużytych do zabiegów, które powinien udostępnić nam dystrybutor kosmetyków. Upewnijmy się, że ilości i koszty zużycia podawane przez marki kosmetyczne pokrywają się z rzeczywistością. Wyrywkowo sprawdźmy kilka procedur wykonując je z dokładnością bliską farmaceuty. Z powodu różnic w wadze i wzroście klientów oraz kondycji i poziomu nawilżenia ich skóry ilość zużytego preparatu będzie odmienna dlatego wartości , które przypisujemy do zabiegu powinny być uśrednione.

  1. NIE PRZELICZAMY ZYSKU NA MINUTĘ

Aby porównać rentowność usług o różnym czasie trwania najlepiej jest przeliczyć jaki zysk na minutę generuje każdy z zabiegów. W ten sposób określisz prawdziwą rentowność każdej z usług. W tym celu przygotuj kalkulację: ZYSK Z ZABIEGU podziel przez CZAS TRWANIA USŁUGI w sumie z CZASEM TERAPEUTY NA OBSŁUGĘ GOŚCIA otrzymując wartość jednej minuty. Sprawdź jakie wartości otrzymasz i czy są równe, czy może jedne zabiegi są bardziej rentowne od innych?

  1. PRZYJMUJEMY BŁĘDNE PROPORCJE KOSZTÓW I MARŻY REZYGNUJĄC Z ZYSKÓW POPRZEZ STOSOWANIE  PROMOCJI CENOWYCH.

Koszt zabiegu, to nie tylko kosmetyk przypisany do zabiegu, lecz również koszt materiałów jednorazowych użytych do wykonania usług takich jak np. bielizna jednorazowa, chusteczki, waciki, folie do zabiegów, itp. oraz koszt prania ręczników po zabiegu. Przyjmijmy uśrednioną wartość bezpośrednich kosztów około zabiegowych i dodajmy ją do kosztów kosmetyków. Łączna wartość kosztów kosmetyków oraz materiałów jednorazowych nie powinna przekraczać 25% ceny  zabiegu. Znając procentowy udział kosztów zabiegowych w swoich kalkulacjach, wiesz jakich rabatów możesz udzielać stałym klientom lub podczas ewentualnych promocji cenowych i  wyprzedaży.

  1. NIE STOSUJEMY PRACY Z KSIĘGĄ PROCEDUR ZABIEGOWYCH

Gdy znamy już prawdziwe ilości i koszty zużycia kosmetyków wprowadźmy do pracy księgę procedur zabiegowych, które określą nie tylko przebieg zabiegu i kolejność nakładania preparatów, lecz również ile gram lub mililitrów należy użyć. Następnie przygotujmy takie wyposażenie gabinetów aby każdy terapeuta mógł odmierzyć ilość pobranego kosmetyku do masażu lub zabiegu. Ryzykownym jest nalewanie oleju do masażu z dużego np. 5- cio litrowego opakowania bezpośrednio do podgrzewacza.

Jeżeli terapeuta naleje przez przypadek, pośpiech lub nieuwagę za dużo oleju, to po zakończonym masażu musi go wylać, nie wolno użyć go dla następnego klienta. 10 ml straty na jednym masażu przy 10- ciu wykonanych dziennie masażach daje wielkość 100 ml. Po 10-ciu dniach strata wynosi już 1 litr. Średni koszt 1 litra dobrego oleju do masażu to 100- 200 zł. Jeżeli Twoje SPA wykonuje więcej niż 10 masaży dziennie straty na niegospodarnym zużyciu podstawowego oleju mogą miesięcznie sięgać kwot przekraczających tysiąc złotych.

  1. NIE KONTROLUJEMY

Ostatnim etapem wdrożenia i funkcjonowania procedur zabiegowych jest kontrola. Co miesięczna inwentura wykaże czy ilości preparatów, które zostały zużyte w miesiącu pokrywają się z tym co wykazuje raport sprzedaży usług. SPA to nie apteka więc uwzględnijmy w inwenturze granice błędu lub zniszczenie materiałów. Nie zachęcam do co miesięcznego obciążania terapeutów spa za każdy mililitr kremu czy olejku, którego nadmierne zużycie wykaże inwentura. Jednak kontrolowanie tych wartości daje nam bardzo transparentny obraz pracy grupowej terapeutów i ich stosunku do wartości produktów. Przy dużej ilości zabiegów i dużej ilości terapeutów nie gospodarne zachowanie może znacząco podnieść koszty zabiegów co obniży rentowność naszej oferty.

  1. NIE STERUJEMY SPRZEDAŻĄ

Gdy wykonasz już stosowne obliczenia dotyczące rentowności poszczególnych usług, możesz zauważyć, że tak samo rentowne będzie wykonanie zabiegu, którego cena to 250 zł i trwa 60 minut jak zabiegu, którego cena to 390 zł i trwa 90 minut.Gdy terapeuci SPA są wynagradzani prowizyjnie od ceny zabiegu, wtedy z ich perspektywy najlepiej jest sprzedawać najdroższe zabiegi gdyż czym większy obrót wypracują tym większą prowizję otrzymają. Nie zawsze jednak najdroższe może być dla Ciebie najbardziej rentowne lub korzystne w danym momencie. Dlatego tak ważnym jest abyśmy przewidzieli to świadomie kalkulując zabiegi i świadomie sterowali sprzedażą a nie narzekali, że coś „ się nie sprzedaje”. Nic się samo nie sprzedaje!

Najbardziej genialny produkt lub usługa zawsze potrzebuje promocji, co nie jest jednoznaczne z obniżaniem ceny. Promowanie usługi to wyróżnienie jej spośród całej oferty przez przekaz wizualny, głosowy i zapachowy jako, że usługi SPA & BEAUTY są bardzo sensualne. Wykorzystaj plakat, ekran telewizyjny, tester stand z produktem i umieść je w każdym możliwym miejscu. Wyszkol terapeutów aby każdy znał ofertę promocyjną i aby każdy klient się o niej dowiedział korzystając z Twoich usług. Planuj promocje z wyprzedzeniem i zawsze mniej w ofercie coś w promocji!

  1. JESTEŚMY ZMUSZENI DO CORAZ WYŻSZYCH KOSZTÓW PRACOWNICZYCH I POPEŁNIAMY BŁĘDY W KALKULACJACH WYNAGRODZEŃ PROWIZYJNYCH

Jeszcze kilka lat temu koszty pracownicze w branży beauty stanowiły taką samą wartość procentową kalkulacji ceny jak koszty kosmetyków do zabiegu, czyli 25%. W ostatnich latach, zarobki kosmetyczek w gabinetach poszybowały w górę. To efekt dwóch czynników. Pierwszy to ciągle rosnące koszty pracownicze wdrażane przez rząd, drugi to nieświadomość i brak kalkulacji właścicieli salonów i podnoszenia procentowego wynagrodzenia prowizyjnego pracownika.

Jeżeli wynagradzasz pracowników naliczając procent od ceny zabiegu a nie od zysku z zabiegu to zwiększając procent dla pracownika natychmiast zwiększasz jego wypłatę i swoje koszty.Jeżeli podniesiesz ceny zabiegów, aby zadbać też o swój zysk, to natychmiast ze zmianą cennika podniesiesz też wynagrodzenie pracownika. Zysk pracownika wzrośnie nieproporcjonalnie bardziej do Twojego zysku. Taki scenariusz wydarzył się w wielu gabinetach i SPA w Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat. W efekcie zderzyliśmy się z sytuacją, gdzie pracownik na każdym zabiegu zarabia dwukrotnie więcej od właściciela. Ten natomiast doszedł do granicy opłacalności prowadzenia salonu i ponosi cale ryzyko i wysiłek prowadzenia salonu narażając się na ogromne obciążenie stresem i długimi godzinami pracy.

Prowizyjne wynagrodzenie za sprzedaż angażuje personel do sprzedaży, natomiast nadmierne wynagrodzenie prowizyjne kształtuje roszczeniową postawę pracowników, zamiast zaangażowania. Przeanalizuj system wynagrodzeń jaki stosujesz w swoim salonie/ SPA. Dobrze przemyślany system wynagrodzeń, oparty na kalkulacjach oferty powinien zapewnić godne wynagrodzenie pracownikom i zysk właścicielowi.Podsumowując, koszty kosmetyków, produktów jednorazowych oraz koszty pracownicze mogą stanowić około 50% ceny. Proporcje te ukazuje rysunek 3.

10. NIE SZKOLIMY PRACOWNIKÓW Z EKONOMII ZARZĄDZANIA

Po licznych przykrych doświadczeniach z pracownikami właściciele biznesów SPA &Beauty obawiają się dzielenia wiedzy na temat rentowności oferty, przychodów i kosztów. Nic bardziej mylnego. Edukacja ekonomiczna, której brak w edukacji ustawowej, jest podstawą do zrozumienia, że prowadzenie firmy wcale nie jest takie proste, że koszty działalności SPA &Beauty to więcej niż tylko koszt kosmetyków, że koszt wynagrodzenia brutto pracodawcy jest w przybliżeniu 40% wyższy od wypłaty wpływającej na konto pracownika, że cena zabiegu zawiera często 23% vatu, który nie stanowi dochodu właściciela i wiele, wiele innych! Edukacja swojego personelu, zaangażowanie go w proces rozliczeń buduje wiedzę i zaufanie, które przekłada się na lojalność i wieloletnią współprace.

Pamiętaj! Dobrze skalkulowane SPA Menu, kontrola kosztów oraz dynamiczne zarządzanie sprzedażą daje nam pewność uzyskania zakładanej przez nas rentowności.

Anna Tafelska_glowka

Anna Tafelska

10 błędów zarządzania gabinetem SPA, które zblokują twój zysk w 2021

10 błędów zarządzania gabinetem SPA, które zblokują twój zysk w 2021

Ograniczenia rządowe i strach klientów wpływają na obniżenie twoich obrotów? To doskonały czas na weryfikację rentowności Twojej oferty!Poddaj analizie swoje Menu SPA, sprawdź, czy jest ono rentowne i zweryfikuj wszystkie koszty związane z wykonywaniem sług. Wprowadź kontrolę kosztów,procedur zabiegowych oraz ich realizacji.W poniższym materiale wyjaśnimy, co składa się na dobrze skalkulowaną cenę zabiegu na przykładzie 10 najczęstszych błędów zarządzania przychodem SPA.

RAPORT SPA PROFESSIONALS

  1. NIE LICZYMY CZASU USŁUGI

W zarządzaniu przychodem z zabiegów SPA jednostka czasu wykonania usługi jest różna, w zależności od usługi.Średni czas zabiegu w gabinecie beauty& SPA to 60 minut. Zdarzają się usługi 30 lub 45 minutowe, zdarzają się też 75, 90-cio minutowe i dłuższe. Dlatego każda usługa powinna podlegać oddzielnej wycenie, która uwzględnia ten aspekt.

Fot 1.

  1. OBCINAMY” CZAS NA PRZERWY MIĘDZY ZABIEGAMI

Aby nie popełnić błędu w szacunkach opartych na czasie trwania usługi pamiętaj o tym, że po każdym zabiegu terapeuta powinien porozmawiać z Gościem, odprowadzić go do pokoju relaksu, szatni lub recepcji i zamknąć sprzedaż kolejnej usługi i detalu, uzupełnić kartę klienta oraz posprzątać gabinet. Zatem czas trwania usługi to jedno a czas pracy terapeuty nim przejdzie do kolejnej usługi to drugie. Warto więc od początku założyć w kalkulacji rentowności zabiegu cały czas, który terapeuta potrzebuje na pełne wykonanie usługi i opieki nad Gościem. Jeżeli zabieg/ masaż trwa 45 minut to do kalkulacji rentowności zabiegu zalicz minimum 60 minut. Dolicz 15 minut do czasu trwania usługi.

Zdarza się, że wymuszamy na pracownikach skracanie przerw miedzy zabiegami w myśl, że przerwa miedzy zabiegami to starta czasu i pieniędzy. Nie jest to właściwy tor myślenia. Klient potrzebuje atencji, przywitania i pożegnania. Szczególnie teraz, w świecie życia wirtualnego, usługi SPA &Beauty nabrały szczególnego znaczenia i pełną opiekę przed i po zabiegu klient może docenić bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej.Proces sprzedaży jest złożony z etapów gdzie na początku należy zainteresować klienta a na końcu domknąć sprzedaż. Sprzedaż będzie dużo mniej skuteczna jeżeli zabraknie czasu na zamknięcie sprzedaży. Ta powinna nastąpić po zabiegu, jeszcze w gabinecie, ewentualnie przy recepcji lub po zabiegu w pokoju relaksu.

Dopilnuj aby każdy klient wyszedł z Twojego gabinetu/ SPA z zapisem na kolejną wizytę oraz co najmniej rekomendacją produktu detalicznego. Zadbaj kompleksowo o potrzeby swojego Gościa i jego komfort, aby w czasach zagrożenia zarażeniem się wirusem nie spotykał się z innymi klientami. Pamiętaj jednak aby zagospodarować ten czas sprzedażowo!

  1. NIE LICZYMY KOSZTÓW ZUŻYCIA

To co jest pewne i łatwe do policzenia to koszty kosmetyków zużytych do zabiegów, które powinien udostępnić nam dystrybutor kosmetyków. Upewnijmy się, że ilości i koszty zużycia podawane przez marki kosmetyczne pokrywają się z rzeczywistością. Wyrywkowo sprawdźmy kilka procedur wykonując je z dokładnością bliską farmaceuty. Z powodu różnic w wadze i wzroście klientów oraz kondycji i poziomu nawilżenia ich skóry ilość zużytego preparatu będzie odmienna dlatego wartości , które przypisujemy do zabiegu powinny być uśrednione.

  1. NIE PRZELICZAMY ZYSKU NA MINUTĘ

Aby porównać rentowność usług o różnym czasie trwania najlepiej jest przeliczyć jaki zysk na minutę generuje każdy z zabiegów. W ten sposób określisz prawdziwą rentowność każdej z usług. W tym celu przygotuj kalkulację: ZYSK Z ZABIEGU podziel przez CZAS TRWANIA USŁUGI w sumie z CZASEM TERAPEUTY NA OBSŁUGĘ GOŚCIA otrzymując wartość jednej minuty. Sprawdź jakie wartości otrzymasz i czy są równe, czy może jedne zabiegi są bardziej rentowne od innych?

  1. PRZYJMUJEMY BŁĘDNE PROPORCJE KOSZTÓW I MARŻY REZYGNUJĄC Z ZYSKÓW POPRZEZ STOSOWANIE  PROMOCJI CENOWYCH.

Koszt zabiegu, to nie tylko kosmetyk przypisany do zabiegu, lecz również koszt materiałów jednorazowych użytych do wykonania usług takich jak np. bielizna jednorazowa, chusteczki, waciki, folie do zabiegów, itp. oraz koszt prania ręczników po zabiegu. Przyjmijmy uśrednioną wartość bezpośrednich kosztów około zabiegowych i dodajmy ją do kosztów kosmetyków. Łączna wartość kosztów kosmetyków oraz materiałów jednorazowych nie powinna przekraczać 25% ceny  zabiegu. Znając procentowy udział kosztów zabiegowych w swoich kalkulacjach, wiesz jakich rabatów możesz udzielać stałym klientom lub podczas ewentualnych promocji cenowych i  wyprzedaży.

  1. NIE STOSUJEMY PRACY Z KSIĘGĄ PROCEDUR ZABIEGOWYCH

Gdy znamy już prawdziwe ilości i koszty zużycia kosmetyków wprowadźmy do pracy księgę procedur zabiegowych, które określą nie tylko przebieg zabiegu i kolejność nakładania preparatów, lecz również ile gram lub mililitrów należy użyć. Następnie przygotujmy takie wyposażenie gabinetów aby każdy terapeuta mógł odmierzyć ilość pobranego kosmetyku do masażu lub zabiegu. Ryzykownym jest nalewanie oleju do masażu z dużego np. 5- cio litrowego opakowania bezpośrednio do podgrzewacza.

Jeżeli terapeuta naleje przez przypadek, pośpiech lub nieuwagę za dużo oleju, to po zakończonym masażu musi go wylać, nie wolno użyć go dla następnego klienta. 10 ml straty na jednym masażu przy 10- ciu wykonanych dziennie masażach daje wielkość 100 ml. Po 10-ciu dniach strata wynosi już 1 litr. Średni koszt 1 litra dobrego oleju do masażu to 100- 200 zł. Jeżeli Twoje SPA wykonuje więcej niż 10 masaży dziennie straty na niegospodarnym zużyciu podstawowego oleju mogą miesięcznie sięgać kwot przekraczających tysiąc złotych.

  1. NIE KONTROLUJEMY

Ostatnim etapem wdrożenia i funkcjonowania procedur zabiegowych jest kontrola. Co miesięczna inwentura wykaże czy ilości preparatów, które zostały zużyte w miesiącu pokrywają się z tym co wykazuje raport sprzedaży usług. SPA to nie apteka więc uwzględnijmy w inwenturze granice błędu lub zniszczenie materiałów. Nie zachęcam do co miesięcznego obciążania terapeutów spa za każdy mililitr kremu czy olejku, którego nadmierne zużycie wykaże inwentura. Jednak kontrolowanie tych wartości daje nam bardzo transparentny obraz pracy grupowej terapeutów i ich stosunku do wartości produktów. Przy dużej ilości zabiegów i dużej ilości terapeutów nie gospodarne zachowanie może znacząco podnieść koszty zabiegów co obniży rentowność naszej oferty.

  1. NIE STERUJEMY SPRZEDAŻĄ

Gdy wykonasz już stosowne obliczenia dotyczące rentowności poszczególnych usług, możesz zauważyć, że tak samo rentowne będzie wykonanie zabiegu, którego cena to 250 zł i trwa 60 minut jak zabiegu, którego cena to 390 zł i trwa 90 minut.Gdy terapeuci SPA są wynagradzani prowizyjnie od ceny zabiegu, wtedy z ich perspektywy najlepiej jest sprzedawać najdroższe zabiegi gdyż czym większy obrót wypracują tym większą prowizję otrzymają. Nie zawsze jednak najdroższe może być dla Ciebie najbardziej rentowne lub korzystne w danym momencie. Dlatego tak ważnym jest abyśmy przewidzieli to świadomie kalkulując zabiegi i świadomie sterowali sprzedażą a nie narzekali, że coś „ się nie sprzedaje”. Nic się samo nie sprzedaje!

Najbardziej genialny produkt lub usługa zawsze potrzebuje promocji, co nie jest jednoznaczne z obniżaniem ceny. Promowanie usługi to wyróżnienie jej spośród całej oferty przez przekaz wizualny, głosowy i zapachowy jako, że usługi SPA & BEAUTY są bardzo sensualne. Wykorzystaj plakat, ekran telewizyjny, tester stand z produktem i umieść je w każdym możliwym miejscu. Wyszkol terapeutów aby każdy znał ofertę promocyjną i aby każdy klient się o niej dowiedział korzystając z Twoich usług. Planuj promocje z wyprzedzeniem i zawsze mniej w ofercie coś w promocji!

  1. JESTEŚMY ZMUSZENI DO CORAZ WYŻSZYCH KOSZTÓW PRACOWNICZYCH I POPEŁNIAMY BŁĘDY W KALKULACJACH WYNAGRODZEŃ PROWIZYJNYCH

Jeszcze kilka lat temu koszty pracownicze w branży beauty stanowiły taką samą wartość procentową kalkulacji ceny jak koszty kosmetyków do zabiegu, czyli 25%. W ostatnich latach, zarobki kosmetyczek w gabinetach poszybowały w górę. To efekt dwóch czynników. Pierwszy to ciągle rosnące koszty pracownicze wdrażane przez rząd, drugi to nieświadomość i brak kalkulacji właścicieli salonów i podnoszenia procentowego wynagrodzenia prowizyjnego pracownika.

Jeżeli wynagradzasz pracowników naliczając procent od ceny zabiegu a nie od zysku z zabiegu to zwiększając procent dla pracownika natychmiast zwiększasz jego wypłatę i swoje koszty.Jeżeli podniesiesz ceny zabiegów, aby zadbać też o swój zysk, to natychmiast ze zmianą cennika podniesiesz też wynagrodzenie pracownika. Zysk pracownika wzrośnie nieproporcjonalnie bardziej do Twojego zysku. Taki scenariusz wydarzył się w wielu gabinetach i SPA w Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat. W efekcie zderzyliśmy się z sytuacją, gdzie pracownik na każdym zabiegu zarabia dwukrotnie więcej od właściciela. Ten natomiast doszedł do granicy opłacalności prowadzenia salonu i ponosi cale ryzyko i wysiłek prowadzenia salonu narażając się na ogromne obciążenie stresem i długimi godzinami pracy.

Prowizyjne wynagrodzenie za sprzedaż angażuje personel do sprzedaży, natomiast nadmierne wynagrodzenie prowizyjne kształtuje roszczeniową postawę pracowników, zamiast zaangażowania. Przeanalizuj system wynagrodzeń jaki stosujesz w swoim salonie/ SPA. Dobrze przemyślany system wynagrodzeń, oparty na kalkulacjach oferty powinien zapewnić godne wynagrodzenie pracownikom i zysk właścicielowi.Podsumowując, koszty kosmetyków, produktów jednorazowych oraz koszty pracownicze mogą stanowić około 50% ceny. Proporcje te ukazuje rysunek 3.

10. NIE SZKOLIMY PRACOWNIKÓW Z EKONOMII ZARZĄDZANIA

Po licznych przykrych doświadczeniach z pracownikami właściciele biznesów SPA &Beauty obawiają się dzielenia wiedzy na temat rentowności oferty, przychodów i kosztów. Nic bardziej mylnego. Edukacja ekonomiczna, której brak w edukacji ustawowej, jest podstawą do zrozumienia, że prowadzenie firmy wcale nie jest takie proste, że koszty działalności SPA &Beauty to więcej niż tylko koszt kosmetyków, że koszt wynagrodzenia brutto pracodawcy jest w przybliżeniu 40% wyższy od wypłaty wpływającej na konto pracownika, że cena zabiegu zawiera często 23% vatu, który nie stanowi dochodu właściciela i wiele, wiele innych! Edukacja swojego personelu, zaangażowanie go w proces rozliczeń buduje wiedzę i zaufanie, które przekłada się na lojalność i wieloletnią współprace.

Pamiętaj! Dobrze skalkulowane SPA Menu, kontrola kosztów oraz dynamiczne zarządzanie sprzedażą daje nam pewność uzyskania zakładanej przez nas rentowności.

Anna Tafelska_glowka

Anna Tafelska

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych

Studia podyplomowe „Zarządzanie Hotelami”. Trwa rekrutacja!

Certyfikacje ekologiczne dla hoteli w Polsce

Dylematy managera hotelu. Systemy premiowania – motywują czy zniechęcają?

Inteligentnie emocjonalne. Kobiety zarządzające w hotelarstwie

Pracownicy branży hotelarskiej. Pandemia dwudziestolatków