aktualnosci

Różowy październik – miesiąc świadomości raka piersi

Różowy październik – miesiąc świadomości raka piersi

Światowa Organizacja zdrowia ogłosiła, że w 2021 roku rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem u kobiet. Niestety niechlubne statystyki mówią też, że jest najczęstszą przyczyną zgonu. Co roku rozpoznaje się go u blisko 1,7 miliona kobiet, a ponad 500 tysięcy niestety przegrywa z nim walkę.

Obecne rak piersi w Polsce jest jednym z największych zagrożeń przedwczesnej umieralności kobiet. Profilaktyka odgrywa główną rolę i daje szansę zapobiec nawet połowie wszystkich przypadków nowotworów. Regularne badanie pozwala wykrywać zmiany nowotworowe na wczesnym etapie zaawansowania, a w konsekwencji zastosować skuteczne leczenie.

Miesiąc październik to miesiąc podnoszenia świadomości na temat czynników ryzyka raka piersi. Różowa wstążka to symbol solidarności z kobietami chorującymi na raka i walki z rakiem piersi.

My też dołączamy się do tej akcji i razem z zespołem hotelu Szerokie Wody i restauracji Laguna Marine zaplanowaliśmy różowy tydzień świadomości dla naszych gości. W dniach 16-23 października 2023 r. zrobi się u nas różowo. Przygotowaliśmy broszury i plakaty  informacyjne jak powinno wyglądać samobadanie piersi, każda nasza gościni otrzyma znaczek “BADAM SIĘ”. Chcieliśmy też swoimi działaniami wesprzeć fundację Oko w Oko z Rakiem kupując ich produkty, które będziemy rozdawać. Dodatkowo przeprowadzimy akcję edukacyjną w naszych social mediach. 

Jako edukatorka szczerząca świadomość o endometriozie wiem jak ważne jest wspieranie kobiet w profilaktyce zdrowotnej. Niestety przez pęd życia codziennego, przytłoczone obowiązkami zawodowymi i domowymi, odkładamy badania. Wiele z nas uważa też, że temat jej nie dotyczy, co jest bardzo mylne. Mam nadzieję, że działania, które tworzę w Szerokich Wodach przyczynią się do tego że nasze gościnie  wezmą sprawy w swoje ręce. Sukcesem będzie jeśli chociaż jedna z nich zrobi badanie piersi.

Hotelarze zawsze chętnie angażują się w społeczne akcje. Tym razem zachęcam, abyście w swoich hotelach czy restauracjach propagowali informację na temat profilaktyki badań piersi. Razem możemy wprowadzić pozytywnie różowe zmiany i wspomóc naszą kobiecą społeczność.

Badaj się i zatroszcz się o swoją przyszłość, bo jesteś kobietą!

A7306758

Dagmara Górecka-Basińska

Różowy październik – miesiąc świadomości raka piersi

Różowy październik – miesiąc świadomości raka piersi

Światowa Organizacja zdrowia ogłosiła, że w 2021 roku rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem u kobiet. Niestety niechlubne statystyki mówią też, że jest najczęstszą przyczyną zgonu. Co roku rozpoznaje się go u blisko 1,7 miliona kobiet, a ponad 500 tysięcy niestety przegrywa z nim walkę.

Obecne rak piersi w Polsce jest jednym z największych zagrożeń przedwczesnej umieralności kobiet. Profilaktyka odgrywa główną rolę i daje szansę zapobiec nawet połowie wszystkich przypadków nowotworów. Regularne badanie pozwala wykrywać zmiany nowotworowe na wczesnym etapie zaawansowania, a w konsekwencji zastosować skuteczne leczenie.

Miesiąc październik to miesiąc podnoszenia świadomości na temat czynników ryzyka raka piersi. Różowa wstążka to symbol solidarności z kobietami chorującymi na raka i walki z rakiem piersi.

My też dołączamy się do tej akcji i razem z zespołem hotelu Szerokie Wody i restauracji Laguna Marine zaplanowaliśmy różowy tydzień świadomości dla naszych gości. W dniach 16-23 października 2023 r. zrobi się u nas różowo. Przygotowaliśmy broszury i plakaty  informacyjne jak powinno wyglądać samobadanie piersi, każda nasza gościni otrzyma znaczek “BADAM SIĘ”. Chcieliśmy też swoimi działaniami wesprzeć fundację Oko w Oko z Rakiem kupując ich produkty, które będziemy rozdawać. Dodatkowo przeprowadzimy akcję edukacyjną w naszych social mediach. 

Jako edukatorka szczerząca świadomość o endometriozie wiem jak ważne jest wspieranie kobiet w profilaktyce zdrowotnej. Niestety przez pęd życia codziennego, przytłoczone obowiązkami zawodowymi i domowymi, odkładamy badania. Wiele z nas uważa też, że temat jej nie dotyczy, co jest bardzo mylne. Mam nadzieję, że działania, które tworzę w Szerokich Wodach przyczynią się do tego że nasze gościnie  wezmą sprawy w swoje ręce. Sukcesem będzie jeśli chociaż jedna z nich zrobi badanie piersi.

Hotelarze zawsze chętnie angażują się w społeczne akcje. Tym razem zachęcam, abyście w swoich hotelach czy restauracjach propagowali informację na temat profilaktyki badań piersi. Razem możemy wprowadzić pozytywnie różowe zmiany i wspomóc naszą kobiecą społeczność.

Badaj się i zatroszcz się o swoją przyszłość, bo jesteś kobietą!

A7306758

Dagmara Górecka-Basińska

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Laurent Turpault obejmuje stanowisko VP Communication and Public Affairs w AccorInvest

Accent Hotels otwiera pierwszy obiekt marki Campanile w Budapeszcie

Świadome hotelarstwo i prawdziwą gościnność tworzy się na fundamentach nowoczesnych

IGHP: czerwiec w hotelach słabszy niż rok temu

Jean Wendling na stanowisku Vice President of Operations Management – Eastern Europe

Ether – spektakularny bar na dachu NYX Hotel Warsaw już otwarty