W terminie 22-29 kwietnia odbyła się druga edycja Hotelowego Tygodnia Ziemi. Wydarzenie jest inspirowane Dniem Ziemi – międzynarodowym świętem, którego celem jest promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie i budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię.
Hotelowa wersja eventu powstała z inicjatywy Agaty Delmaczyńskiej, ekspertki ds. ekologii w hotelarstwie Greenofficer.pl oraz Karola Weber, znanego jako Inspektor Hotelowy, autora bloga Enjoyyourstay.pl. Pomysłodawcy zaprosili w tym roku do współpracy znane w branży osoby i organizacje, którym tematy ekologii nie są obce: Magdalenę Fularską-Pacholczak (Markowyhotel.pl), Joannę Preisner (Mamahotelarz.pl), Joannę i Miłosza Stanisławskich wraz ze swoim zespołem (HotelMania.pl), Weronikę Frymarską (Wenia_Hotelarz) oraz Justynę Piechnik (nauczycielkę zawodu hotelarza w Małopolskiej Szkole Gościnności). Patronat nad Hotelowym Tygodniem Ziemi 2022 objęła Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. Natomiast patronat medialny przyjęli – HoReCa Business Club oraz Redakcja Hotel Management.
Wydarzenie miało na celu zaangażowanie hotelarzy do podejmowania prośrodowiskowych działań oraz dzielenia się wiedzą związaną z organizacyjnymi i technologicznymi rozwiązaniami w branży. By poinformować innych o swoich zielonych działaniach wystarczyło oznaczyć post na ten temat umieszony na Instagramie, Facebooku lub Linkedinie hasztagiem #hotelowytydzieńZiemi2022.
Tegoroczna edycja, podobnie jak zeszłoroczna, spotkała się ze sporym odzewem. Wzięło w nim udział ponad 50 hoteli i innych obiektów noclegowych, firm z branży HoReCa oraz szkół hotelarskich. Część z nich udostępniała informacje na temat swoich prośrodowiskowych projektów zorganizowanych z okazji Dnia Ziemi inne – na temat działań stale obecnych w ich ofercie usług.
Hotelarze przygotowali wiele zielonych akcji. Sopockie hotele wspólnie zorganizowały sprzątanie lasu. Szerokie Wody Sea & Sand Ustka dzielił się informacjami na temat Bałtyku. Jeleń Resort & Spa i Osada śnieżka uczcili dzień Ziemi sadzeniem drzewek. Gwiazda Morza Resort & Spa, Notera Hotel Spa oraz Pałac Pakosław opowiadali o ich codziennych działaniach na rzecz Ziemi.
W ramach Hotelowego Tygodnia Ziemi 2022 na stronach wydarzenia pojawiały się treści związane z tematyką ekologiczną. A z inicjatywy Hotelmania zorganizowany został konkurs dla szkół na najciekawsza bajkę dla dzieci, w której wygraną będzie „Dzień edukacji potrójnej mocy” – pełen wiedzy od 3 organizatorów – ekipy Hotelmanii, Inspektora Hotelowego i Green Officera Hotelarza.