aktualnosci

Sukces jubileuszowej edycji targów HORECA® i ENOEXPO®

Sukces jubileuszowej edycji targów HORECA® i ENOEXPO®

W dniach 8-10 listopada w EXPO Kraków odbyły się 30. Targi HORECA®/GASTROFOOD oraz 20. Targi ENOEXPO®. Wydarzenie w jubileuszowej oprawie przyciągnęło niemal 300 wystawców oraz rekordową od pandemii liczbę ponad 10 000 konkretnych gości z branży HoReCa. W programie targów znalazły się liczne szkolenia, pokazy i wyjątkowe degustacje. Każdy dzień targów uświetniły prestiżowe wydarzenia – finał konkursu Bocuse d’Or Poland, Kawowe Mistrzostwa Polski i pierwsza edycja kulinarnego konkursu dla młodzieży – Trophée Mille Poland.

Targi HORECA® to wydarzenie, na którym trzeba być!

Na targach HORECA® i GASTROFOOD wystawcy z całej Polski i zagranicy zaprezentowali kompleksowe wyposażenie dla hoteli i innych obiektów wypoczynkowych, restauracji, kawiarni i pozostałych punktów gastronomicznych, a także żywność i napoje. Zarówno firmy związane z targami od lat, jak i te dopiero otwierające się na branżę HoReCa zgodnie przyznawały, że w tegorocznej edycji nawiązały mnóstwo biznesowych kontaktów, a liczba zwiedzających zainteresowanych współpracą była bardzo dobra.

– Jesteśmy na targach w Krakowie, bo to świetna impreza, w której uczestniczymy już kolejny raz i jest to dla nas cykliczny udział rozpisany w kalendarzu wydarzeń firmy (…). Są fenomenalni klienci, którzy przyjeżdżają bardzo przygotowani i merytoryczni, spotykamy naszych partnerów biznesowych i naszych obecnych klientów, którzy sprawdzają nasz sprzęt i nowości. Targi w Krakowie to jest wydarzenie, na którym trzeba być – przyznaje Marcin Wajda z Winterhalter Polska.  

– Na targach prezentujemy profesjonalne ekspresy do kawy dla gastronomii, do biur, do hoteli oraz kolbowe ekspresy dla kawiarni. Jest tutaj dużo więcej klientów finalnych, czyli restauracji, kawiarni i hoteli w porównaniu do innych targów, na których się wystawialiśmy, gdzie dominują dystrybutorzy i producenci – komentuje Mateusz Budek z firmy Fresco Coffee, zajmującej się importem ekspresów do kawy.

Udane debiuty na targach HORECA® i GASTROFOOD

Decyzja o udziale w targach GASTROFOOD okazała się strzałem w dziesiątkę dla firm z branż piekarniczej i cukierniczej.

– Na targach pozyskaliśmy dużo klientów i nawiązaliśmy liczne kontakty. Naszą grupą docelową są klienci z całej Polski i znaleźliśmy ich tutaj. Odwiedziły nas osoby z południowej, ale też z centralnej Polski  – chociażby z Mazowsza czy z województwa łódzkiego. Targi dają nam wartość spotkania bezpośredniego z klientem, co jest dla nas bardzo ważne. Szczególnie owocnym w kontakty był dla nas dzień konkursu kulinarnego Bocuse d’Or, który zgromadził wybitnych szefów kuchni – przyznaje Katarzyna Lubowiecka-Tulin, przedstawicielka piekarni La Lorraine Polska.

Na branżę HoReCa otwiera się coraz więcej przedsiębiorców, dotychczas działających w innych obszarach. Przykładem jest firma Kames, która promowała linię barową i kawiarnianą produktów marki Doumix.

– Jest to nasz pierwszy raz na tych targach i są one dla nas bardzo interesujące ze względu na zupełnie inną publiczność i klientelę niż na typowych imprezach, na których się wystawiamy. Branża HoReCa to nieco inna struktura rynku. Mamy tutaj klientów z całej Polski, ostatnio np. z Gdańska. Cieszy nas, że udało nam się nawiązać sporo kontaktów, które na pewno wykorzystamy – mówi Tomasz Kawalec z firmy Kames.

Spektakularny debiut na targach miała marka Fier – producent wyrobów zryb i owoców morza najwyższej jakości, z własnych hodowli oraz połowów.

– Marka Fier to nowy projekt platformy sprzedażowej w kierunku B2B i B2C istniejący od 3 tygodni, a targi HORECA® w Krakowie są naszą pierwszą prezentacją brandu. Naszym celem było pokazanie najlepszym szefom kuchni w Polsce naszych luksusowych wyrobów i ten cel został osiągnięty w 100%, ponieważ najlepsi kucharze odwiedzili nasze stoisko i wydali swoje opinie. – podsumowuje Sebastian Grabowski z Fier Sea Food.

Wartość spotkania osobistego z klientami podkreśla inny debiutant na targach HORECA®, firma oferująca profesjonalne filtry przeznaczone do różnych urządzeń gastronomicznych, takich jak ekspresy do kawy albo piece konwekcyjno-parowe.

– Ze względu na to, że na targach jest dużo obecnych i potencjalnych użytkowników końcowych naszych produktów, jest to bardzo dobre miejsce do edukowania. Otrzymujemy mnóstwo pytań i mamy też możliwość na spokojnie porozmawiać z naszymi obecnymi klientami i omówić cele biznesowe. Są tutaj nasi klienci i generalnie nasza ocena targów jest bardzo dobra – mówi Eliza Morawska z firmy Brita Polska.

Trzy konkursy na światowym poziomie

Targi HORECA® i ENOEXPO® w tej edycji udostępniły swoją przestrzeń i wsparły organizacyjnie dwa prestiżowe konkursy kulinarne oraz Mistrzostwa Kawowe SCA Poland. Sponsorzy i uczestnicy byli pod wrażeniem organizacji tych wydarzeń na najwyższym, światowym poziomie. W finale konkursu Bocuse d’Or Poland zwyciężył Kamil Tłuczek, szef restauracji Patio w Rzeszowie. W przygotowaniu wykwintnych dań pomogła mu córka – Patrycja Szczepaniak. Zmagania szefów kuchni, prezentacje potraw wybitnemu, międzynarodowemu 12-osobowemu jury degustacyjnemu oraz ogłoszenie zwycięzców były nie tylko widowiskowe, ale też bardzo emocjonujące i przyciągnęły liczną publiczność.

W piątek odbyła się pierwsza polska edycja konkursu kulinarno – cukierniczego dla młodzieży Trophée Mille, w którym zwyciężyli Wiktoria Suchenko i Robert Szczałba z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. Mjr. H. Sucharskiego w Krakowie. Zwycięzcy wystąpią w finale konkursu w Reims.

Z kolei Kawowe Mistrzostwa Polski SCA Poland, które już po raz drugi odbyły się w EXPO Kraków fantastycznie się rozwijają. W tym roku na dwóch dużych scenach podziwialiśmy zmagania uczestników w aż trzech konkurencjach. Finaliści startowali w Mistrzostwach Roasters, Cup Tasters i Coffee in Good Spirits.

– Jako SCA Poland jesteśmy po raz kolejny w Krakowie podczas targów HORECA®. Po liczbie zawodników i widzów zmagań najlepszych baristów widać bardzo duże zainteresowanie kawą wysokiej jakości i to zainteresowanie rośnie, a my jako organizatorzy Mistrzostw jesteśmy w stanie robić coraz większe zawody, z coraz większymi scenami i licznymi sponsorami. Mimo trudniejszego okresu na rynku widać, że profesjonalna branża kawowa się rozwija i ma bardzo duży potencjał. Warto robić tak duże wydarzenia, z dużym rozmachem, ponieważ przekłada się to na zainteresowanie całą branżą. – podsumowuje Marcin Rzońca ze SCA Poland.

Atrakcyjne szkolenia, warsztaty i degustacje

Sale szkoleniowe EXPO Kraków wypełniły się do ostatniego miejsca, dzięki atrakcyjnej i dopasowanej do branży tematyce.

– W branży hotelarskiej aktualnie na topie są kwestie nowych technologii, rozwiązań, automatyzacji, cyfryzacji i nawet robotyzacji miejsc pracy, w szczególności procesów sprzedażowych i obsługowych, a także realne perspektywy pozyskania dotacji na takie inwestycje. Przedsiębiorcy są też zainteresowani nowościami w zakresie promocji, głównie w social mediach – komentuje Piotr Tabor z firmy szkoleniowej HOTELE PLUS.

W trzydniowym programie targów znalazły się szkolenia poruszające najbardziej interesujące i aktualne dla branży tematy oraz praktyczne warsztaty, np. na temat promocji w mediach społecznościowych. Dodatkową wartością targów były unikatowe degustacje win MasterClass.

– Pierwszy raz prowadziłam prelekcję dla tak dużej grupy, więc bardzo się cieszę. Grupa była bardzo zróżnicowana, ludzie ciekawi nowości i bardzo otwarci. Było dużo pytań i wymiany wiedzy, także uważam, że takie targi są super. Jestem tu już kolejny raz. Dla mnie wino to są zawsze ludzie, za każdym winem stoi człowiek. Tutaj są tysiące osób, które przyjechały żeby wymienić się doświadczeniem i kontaktami. Co, jak nie takie targi może pomóc ogólnie w rozwoju branży – komentuje Anastazja Levadna, która poprowadziła degustację MasterClass „Beuajolais to nie tylko Nouveau”.

Zadowolenia ze spotkań nie kryli również uczestnicy targów.

– Jesteśmy po raz pierwszy na Targach ENOEXPO® i na pewno dla nas dużym plusem są szkolenia. Mogliśmy się czegoś dowiedzieć na bardzo ciekawe tematy, zarówno marketingowe, jak i w temacie wina. Jest to na pewno wartością dodaną targów. (…) Podczas wydarzenia nawiązaliśmy nowe kontakty, poznaliśmy wspaniałych ludzi – można nawet powiedzieć, że zawarliśmy przyjaźnie, co nie jest dziwne, bo winiarzy łączy pewnego rodzaju mentalna więź, wspólne cechy, które łączą ludzi o niecodziennych zainteresowaniach – podkreślili Paweł i Agata z Winnicy Nowy Młyn

Spotkania, relacje, biznes, czyli 20. Targi ENOEXPO®

Prezentacje win m.in. z Austrii, Francji, Gruzji, Kosowa, Mołdawii, Niemiec, Polski, Portugalii, Ukrainy, Węgier czy Włoch, spotkania i warsztaty prowadzone przez znanych ekspertów, degustacje  MasterClass i uroczysta Gala rozdania nagród w prestiżowych Konkursach Winiarskich o Medal ENOEXPO®, tysiące wymienionych wizytówek oraz niepowtarzalna atmosfera – tak w skrócie można podsumować 20. Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO®, które odbyły się równolegle z targami HORECA® i GASTROFOOD.

Sukces zaczyna się od spotkań!

Zdaniem wystawców udział w Targach ENOEXPO® pozwala na realizację zarówno celów biznesowych, jak i wizerunkowych. 

–  Na Targach ENOEXPO® jesteśmy pierwszy raz i atmosfera jest świetna. Bardzo fajne jest to, że w jednym czasie jesteśmy w stanie zrobić dwa rodzaje biznesu, czyli sprzedać swoje produkty, zaprezentować je, a także znaleźć potencjalnych dostawców z regionów, których ciężko szukać na większych targach. (…) Swoją obecnością na ENOEXPO® przede wszystkim chcieliśmy pokazać, że MV Group Distribution jest już nie tylko producentem i dostawcą wódki i alkoholi mocnych, ale rozwijamy się również w kategorii win. Jest to doskonałe miejsce do nawiązania kontaktów. Networking działa tutaj świetnie, więc myślę, że finalnie efekt będzie znaczący dla nas – podsumował Patryk Tyszkowski z MV Group Distribution Polska.

Targi są również doskonałą okazją, by poznać potrzeby i oczekiwania klientów. Bezpośrednie relacje zawierane podczas wydarzenia, to ogromna przewaga targów nad sprzedażą internetową. To właśnie tu degustując wina, oceniając ich wygląd i bukiet można wymienić się doświadczeniem i nawiązać kontakty mające szansę zaowocować w przyszłości.

– Na Targach ENOEXPO® jesteśmy cyklicznie. Co roku powracamy, ponieważ udział w wydarzeniu jest dla nas dużą promocją naszych produktów. Ponadto możemy tutaj poznać opinie konsumentów – dowiedzieć się, czy podobają im się wina oraz poznać tendencje i kierunki rozwoju branży winiarskiej. Myślę, że jest to ciekawe doświadczenie dla producentów win, żeby zobaczyć z tej drugiej strony, czego oczekują klienci. W tym roku prezentujemy wina ze znanej w Ukrainie, ale także już dostępnej dzięki nam w Polsce winiarni Shabo.  Z tych trzech dni na pewno zapamiętam bardzo duże zainteresowanie naszym stoiskiem. Jest to miłe zaskoczenie, bo widzę, że z roku na rok na targi przychodzi coraz więcej ludzi. Są to osoby, które znają się na winie i zadają bardzo konkretne pytania – podsumowała Sabina Ulatowska-Chmura, Convenience Foods Sp. z o.o.

O tym, że warto rozmawiać, wiedzą doskonale uczestnicy targów. Możliwość spotkania w jednym miejscu i czasie tak wielu producentów, dystrybutorów, właścicieli i managerów lokali gastronomicznych to niepowtarzalna okazja na nawiązanie nowych relacji biznesowych. Ogromnym atutem targów jest również to, że odbywają się one w Krakowie – jednej z najczęściej wybieranych destynacji turystycznych i biznesowych w Europie.

– Wystawiamy się pierwszy raz na targach za granicą i jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w ENOEXPO®. Wraz z mężem prowadzę firmę we Włoszech, jesteśmy producentami i dystrybutorami marki 900 wine – są to wina musujące, w tym prosecco i zależy nam, aby rozwinąć markę w Polsce. Wybraliśmy Kraków przede wszystkim dlatego, że pochodzę z okolic i wiem, że już teraz mamy tutaj wielu fanów naszych produktów. Nasze stoisko cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. W przyszłym roku zdecydowanie musimy przywieźć więcej win, ponieważ ludzie są ich bardzo ciekawi – podkreśliła Karolina Filoniuk-Leonardi.

Targi HORECA® i ENOEXPO® pokazują, że pomimo wielu przeszkód i trudności, zarówno branża HoReCa, jak i winiarska nieustannie rozwijają się w Polsce stawiając na nowe rozwiązania i sprawdzone działania. Zatem Organizatorzy nie zwalniają tempa i zapraszają do EXPO Kraków na nowe otwarcie targów HORECA® i ENOEXPO® w dniach 6-8 listopada 2024.

Źródło: Targi w Krakowie

Sukces jubileuszowej edycji targów HORECA® i ENOEXPO®

Sukces jubileuszowej edycji targów HORECA® i ENOEXPO®

W dniach 8-10 listopada w EXPO Kraków odbyły się 30. Targi HORECA®/GASTROFOOD oraz 20. Targi ENOEXPO®. Wydarzenie w jubileuszowej oprawie przyciągnęło niemal 300 wystawców oraz rekordową od pandemii liczbę ponad 10 000 konkretnych gości z branży HoReCa. W programie targów znalazły się liczne szkolenia, pokazy i wyjątkowe degustacje. Każdy dzień targów uświetniły prestiżowe wydarzenia – finał konkursu Bocuse d’Or Poland, Kawowe Mistrzostwa Polski i pierwsza edycja kulinarnego konkursu dla młodzieży – Trophée Mille Poland.

Targi HORECA® to wydarzenie, na którym trzeba być!

Na targach HORECA® i GASTROFOOD wystawcy z całej Polski i zagranicy zaprezentowali kompleksowe wyposażenie dla hoteli i innych obiektów wypoczynkowych, restauracji, kawiarni i pozostałych punktów gastronomicznych, a także żywność i napoje. Zarówno firmy związane z targami od lat, jak i te dopiero otwierające się na branżę HoReCa zgodnie przyznawały, że w tegorocznej edycji nawiązały mnóstwo biznesowych kontaktów, a liczba zwiedzających zainteresowanych współpracą była bardzo dobra.

– Jesteśmy na targach w Krakowie, bo to świetna impreza, w której uczestniczymy już kolejny raz i jest to dla nas cykliczny udział rozpisany w kalendarzu wydarzeń firmy (…). Są fenomenalni klienci, którzy przyjeżdżają bardzo przygotowani i merytoryczni, spotykamy naszych partnerów biznesowych i naszych obecnych klientów, którzy sprawdzają nasz sprzęt i nowości. Targi w Krakowie to jest wydarzenie, na którym trzeba być – przyznaje Marcin Wajda z Winterhalter Polska.  

– Na targach prezentujemy profesjonalne ekspresy do kawy dla gastronomii, do biur, do hoteli oraz kolbowe ekspresy dla kawiarni. Jest tutaj dużo więcej klientów finalnych, czyli restauracji, kawiarni i hoteli w porównaniu do innych targów, na których się wystawialiśmy, gdzie dominują dystrybutorzy i producenci – komentuje Mateusz Budek z firmy Fresco Coffee, zajmującej się importem ekspresów do kawy.

Udane debiuty na targach HORECA® i GASTROFOOD

Decyzja o udziale w targach GASTROFOOD okazała się strzałem w dziesiątkę dla firm z branż piekarniczej i cukierniczej.

– Na targach pozyskaliśmy dużo klientów i nawiązaliśmy liczne kontakty. Naszą grupą docelową są klienci z całej Polski i znaleźliśmy ich tutaj. Odwiedziły nas osoby z południowej, ale też z centralnej Polski  – chociażby z Mazowsza czy z województwa łódzkiego. Targi dają nam wartość spotkania bezpośredniego z klientem, co jest dla nas bardzo ważne. Szczególnie owocnym w kontakty był dla nas dzień konkursu kulinarnego Bocuse d’Or, który zgromadził wybitnych szefów kuchni – przyznaje Katarzyna Lubowiecka-Tulin, przedstawicielka piekarni La Lorraine Polska.

Na branżę HoReCa otwiera się coraz więcej przedsiębiorców, dotychczas działających w innych obszarach. Przykładem jest firma Kames, która promowała linię barową i kawiarnianą produktów marki Doumix.

– Jest to nasz pierwszy raz na tych targach i są one dla nas bardzo interesujące ze względu na zupełnie inną publiczność i klientelę niż na typowych imprezach, na których się wystawiamy. Branża HoReCa to nieco inna struktura rynku. Mamy tutaj klientów z całej Polski, ostatnio np. z Gdańska. Cieszy nas, że udało nam się nawiązać sporo kontaktów, które na pewno wykorzystamy – mówi Tomasz Kawalec z firmy Kames.

Spektakularny debiut na targach miała marka Fier – producent wyrobów zryb i owoców morza najwyższej jakości, z własnych hodowli oraz połowów.

– Marka Fier to nowy projekt platformy sprzedażowej w kierunku B2B i B2C istniejący od 3 tygodni, a targi HORECA® w Krakowie są naszą pierwszą prezentacją brandu. Naszym celem było pokazanie najlepszym szefom kuchni w Polsce naszych luksusowych wyrobów i ten cel został osiągnięty w 100%, ponieważ najlepsi kucharze odwiedzili nasze stoisko i wydali swoje opinie. – podsumowuje Sebastian Grabowski z Fier Sea Food.

Wartość spotkania osobistego z klientami podkreśla inny debiutant na targach HORECA®, firma oferująca profesjonalne filtry przeznaczone do różnych urządzeń gastronomicznych, takich jak ekspresy do kawy albo piece konwekcyjno-parowe.

– Ze względu na to, że na targach jest dużo obecnych i potencjalnych użytkowników końcowych naszych produktów, jest to bardzo dobre miejsce do edukowania. Otrzymujemy mnóstwo pytań i mamy też możliwość na spokojnie porozmawiać z naszymi obecnymi klientami i omówić cele biznesowe. Są tutaj nasi klienci i generalnie nasza ocena targów jest bardzo dobra – mówi Eliza Morawska z firmy Brita Polska.

Trzy konkursy na światowym poziomie

Targi HORECA® i ENOEXPO® w tej edycji udostępniły swoją przestrzeń i wsparły organizacyjnie dwa prestiżowe konkursy kulinarne oraz Mistrzostwa Kawowe SCA Poland. Sponsorzy i uczestnicy byli pod wrażeniem organizacji tych wydarzeń na najwyższym, światowym poziomie. W finale konkursu Bocuse d’Or Poland zwyciężył Kamil Tłuczek, szef restauracji Patio w Rzeszowie. W przygotowaniu wykwintnych dań pomogła mu córka – Patrycja Szczepaniak. Zmagania szefów kuchni, prezentacje potraw wybitnemu, międzynarodowemu 12-osobowemu jury degustacyjnemu oraz ogłoszenie zwycięzców były nie tylko widowiskowe, ale też bardzo emocjonujące i przyciągnęły liczną publiczność.

W piątek odbyła się pierwsza polska edycja konkursu kulinarno – cukierniczego dla młodzieży Trophée Mille, w którym zwyciężyli Wiktoria Suchenko i Robert Szczałba z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. Mjr. H. Sucharskiego w Krakowie. Zwycięzcy wystąpią w finale konkursu w Reims.

Z kolei Kawowe Mistrzostwa Polski SCA Poland, które już po raz drugi odbyły się w EXPO Kraków fantastycznie się rozwijają. W tym roku na dwóch dużych scenach podziwialiśmy zmagania uczestników w aż trzech konkurencjach. Finaliści startowali w Mistrzostwach Roasters, Cup Tasters i Coffee in Good Spirits.

– Jako SCA Poland jesteśmy po raz kolejny w Krakowie podczas targów HORECA®. Po liczbie zawodników i widzów zmagań najlepszych baristów widać bardzo duże zainteresowanie kawą wysokiej jakości i to zainteresowanie rośnie, a my jako organizatorzy Mistrzostw jesteśmy w stanie robić coraz większe zawody, z coraz większymi scenami i licznymi sponsorami. Mimo trudniejszego okresu na rynku widać, że profesjonalna branża kawowa się rozwija i ma bardzo duży potencjał. Warto robić tak duże wydarzenia, z dużym rozmachem, ponieważ przekłada się to na zainteresowanie całą branżą. – podsumowuje Marcin Rzońca ze SCA Poland.

Atrakcyjne szkolenia, warsztaty i degustacje

Sale szkoleniowe EXPO Kraków wypełniły się do ostatniego miejsca, dzięki atrakcyjnej i dopasowanej do branży tematyce.

– W branży hotelarskiej aktualnie na topie są kwestie nowych technologii, rozwiązań, automatyzacji, cyfryzacji i nawet robotyzacji miejsc pracy, w szczególności procesów sprzedażowych i obsługowych, a także realne perspektywy pozyskania dotacji na takie inwestycje. Przedsiębiorcy są też zainteresowani nowościami w zakresie promocji, głównie w social mediach – komentuje Piotr Tabor z firmy szkoleniowej HOTELE PLUS.

W trzydniowym programie targów znalazły się szkolenia poruszające najbardziej interesujące i aktualne dla branży tematy oraz praktyczne warsztaty, np. na temat promocji w mediach społecznościowych. Dodatkową wartością targów były unikatowe degustacje win MasterClass.

– Pierwszy raz prowadziłam prelekcję dla tak dużej grupy, więc bardzo się cieszę. Grupa była bardzo zróżnicowana, ludzie ciekawi nowości i bardzo otwarci. Było dużo pytań i wymiany wiedzy, także uważam, że takie targi są super. Jestem tu już kolejny raz. Dla mnie wino to są zawsze ludzie, za każdym winem stoi człowiek. Tutaj są tysiące osób, które przyjechały żeby wymienić się doświadczeniem i kontaktami. Co, jak nie takie targi może pomóc ogólnie w rozwoju branży – komentuje Anastazja Levadna, która poprowadziła degustację MasterClass „Beuajolais to nie tylko Nouveau”.

Zadowolenia ze spotkań nie kryli również uczestnicy targów.

– Jesteśmy po raz pierwszy na Targach ENOEXPO® i na pewno dla nas dużym plusem są szkolenia. Mogliśmy się czegoś dowiedzieć na bardzo ciekawe tematy, zarówno marketingowe, jak i w temacie wina. Jest to na pewno wartością dodaną targów. (…) Podczas wydarzenia nawiązaliśmy nowe kontakty, poznaliśmy wspaniałych ludzi – można nawet powiedzieć, że zawarliśmy przyjaźnie, co nie jest dziwne, bo winiarzy łączy pewnego rodzaju mentalna więź, wspólne cechy, które łączą ludzi o niecodziennych zainteresowaniach – podkreślili Paweł i Agata z Winnicy Nowy Młyn

Spotkania, relacje, biznes, czyli 20. Targi ENOEXPO®

Prezentacje win m.in. z Austrii, Francji, Gruzji, Kosowa, Mołdawii, Niemiec, Polski, Portugalii, Ukrainy, Węgier czy Włoch, spotkania i warsztaty prowadzone przez znanych ekspertów, degustacje  MasterClass i uroczysta Gala rozdania nagród w prestiżowych Konkursach Winiarskich o Medal ENOEXPO®, tysiące wymienionych wizytówek oraz niepowtarzalna atmosfera – tak w skrócie można podsumować 20. Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO®, które odbyły się równolegle z targami HORECA® i GASTROFOOD.

Sukces zaczyna się od spotkań!

Zdaniem wystawców udział w Targach ENOEXPO® pozwala na realizację zarówno celów biznesowych, jak i wizerunkowych. 

–  Na Targach ENOEXPO® jesteśmy pierwszy raz i atmosfera jest świetna. Bardzo fajne jest to, że w jednym czasie jesteśmy w stanie zrobić dwa rodzaje biznesu, czyli sprzedać swoje produkty, zaprezentować je, a także znaleźć potencjalnych dostawców z regionów, których ciężko szukać na większych targach. (…) Swoją obecnością na ENOEXPO® przede wszystkim chcieliśmy pokazać, że MV Group Distribution jest już nie tylko producentem i dostawcą wódki i alkoholi mocnych, ale rozwijamy się również w kategorii win. Jest to doskonałe miejsce do nawiązania kontaktów. Networking działa tutaj świetnie, więc myślę, że finalnie efekt będzie znaczący dla nas – podsumował Patryk Tyszkowski z MV Group Distribution Polska.

Targi są również doskonałą okazją, by poznać potrzeby i oczekiwania klientów. Bezpośrednie relacje zawierane podczas wydarzenia, to ogromna przewaga targów nad sprzedażą internetową. To właśnie tu degustując wina, oceniając ich wygląd i bukiet można wymienić się doświadczeniem i nawiązać kontakty mające szansę zaowocować w przyszłości.

– Na Targach ENOEXPO® jesteśmy cyklicznie. Co roku powracamy, ponieważ udział w wydarzeniu jest dla nas dużą promocją naszych produktów. Ponadto możemy tutaj poznać opinie konsumentów – dowiedzieć się, czy podobają im się wina oraz poznać tendencje i kierunki rozwoju branży winiarskiej. Myślę, że jest to ciekawe doświadczenie dla producentów win, żeby zobaczyć z tej drugiej strony, czego oczekują klienci. W tym roku prezentujemy wina ze znanej w Ukrainie, ale także już dostępnej dzięki nam w Polsce winiarni Shabo.  Z tych trzech dni na pewno zapamiętam bardzo duże zainteresowanie naszym stoiskiem. Jest to miłe zaskoczenie, bo widzę, że z roku na rok na targi przychodzi coraz więcej ludzi. Są to osoby, które znają się na winie i zadają bardzo konkretne pytania – podsumowała Sabina Ulatowska-Chmura, Convenience Foods Sp. z o.o.

O tym, że warto rozmawiać, wiedzą doskonale uczestnicy targów. Możliwość spotkania w jednym miejscu i czasie tak wielu producentów, dystrybutorów, właścicieli i managerów lokali gastronomicznych to niepowtarzalna okazja na nawiązanie nowych relacji biznesowych. Ogromnym atutem targów jest również to, że odbywają się one w Krakowie – jednej z najczęściej wybieranych destynacji turystycznych i biznesowych w Europie.

– Wystawiamy się pierwszy raz na targach za granicą i jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w ENOEXPO®. Wraz z mężem prowadzę firmę we Włoszech, jesteśmy producentami i dystrybutorami marki 900 wine – są to wina musujące, w tym prosecco i zależy nam, aby rozwinąć markę w Polsce. Wybraliśmy Kraków przede wszystkim dlatego, że pochodzę z okolic i wiem, że już teraz mamy tutaj wielu fanów naszych produktów. Nasze stoisko cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. W przyszłym roku zdecydowanie musimy przywieźć więcej win, ponieważ ludzie są ich bardzo ciekawi – podkreśliła Karolina Filoniuk-Leonardi.

Targi HORECA® i ENOEXPO® pokazują, że pomimo wielu przeszkód i trudności, zarówno branża HoReCa, jak i winiarska nieustannie rozwijają się w Polsce stawiając na nowe rozwiązania i sprawdzone działania. Zatem Organizatorzy nie zwalniają tempa i zapraszają do EXPO Kraków na nowe otwarcie targów HORECA® i ENOEXPO® w dniach 6-8 listopada 2024.

Źródło: Targi w Krakowie

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Rewolucja sztuki Haute Couture w Hotelu Bellotto

Marka ibis Styles umacnia pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej

Profitroom nominowany do World’s Best Hotel Booking Solutions Provider 2022

Hotele PLUS szkolą na Targach Horeca!

Krynica Zdrój gości kandydatki do tytułu Miss Supranational 2023

Hotel Arłamów razem z Ukrainą