Zbliżający się sezon wakacyjny stanowi inaugurację ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #RezerwujSprytnie organizowanej przez Profitroom. Celem działań jest zmiana nawyków zakupowych gości hotelowych, którzy mają poznać korzyści wynikające z bezpośredniej rezerwacji w obiektach hotelowych. Do aktywnego udziału w kampanii zaproszeni są wszyscy przedstawiciele branży.
Sprzedaż bezpośrednia, czyli tzw. direct booking to metoda pozyskiwania rezerwacji hotelowych poprzez własne kanały sprzedaży. Zalicza się do nich stronę www hotelu, kontakt telefoniczny bądź mailowy z recepcją/działem sprzedaży. Założenie rezerwacji przez gościa na wymienionych kanałach wiąże się dla hotelarza z szeregiem korzyści, w tym przede wszystkim ze znacznie mniejszym kosztem pozyskania rezerwacji kosztem pośredników. Na realizacji strategii direct booking zyskują nie tylko hotelarze, ale również goście.
– Wielu gości hotelowych nie wie, że poprzez bezpośrednią rezerwację na stronie hotelu może otrzymać korzystniejszą ofertę niż u pośredników. Pośrednictwo wiąże się z dodatkowym kosztem, którym obciążane są hotele – tłumaczy Marcin Dragan, założyciel Profitroom.
Mając na uwadze zbliżający się wysoki sezon, w którym zainteresowanie rezerwacjami pobytów znacząco rośnie, Profitroom – wiodący dostawca technologii wspierających sprzedaż i marketing hoteli – postanowił wypromować ideę rezerwacji bezpośrednich.
– W dobie wysokiej inflacji i wzmożonej promocji wyjazdów zagranicznych istotne jest, żeby uwydatnić, że polscy hotelarze mają wyjątkowo atrakcyjną ofertę. Naszym celem jest dotarcie z informacją o tym jak rezerwować sprytnie do milionów Polaków. Liczymy na to, że do naszej akcji edukacyjnej przyłączy się cała branża hotelowa – mówi Marcin Dragan.
W grze o rezerwacje gości hotelowych stoi bardzo dużo różnych podmiotów, począwszy od portali pośredniczących, po biura podróży czy kluby travelowe. Dlatego dla organizatorów kampanii istotne jest to, żeby przystąpiło do niej jak najwięcej obiektów.
– Im więcej hotelarzy wykorzysta #RezerwujSprytnie na swoich kanałach komunikacji z gośćmi takich jak profile w mediach społecznościowych czy mailingi, tym większy będziemy mieć wpływ na zmianę zachowań gości. Dołączcie do akcji i wspólnie szerzmy ideę, by goście zarezerwowali bezpośrednio u Was, gospodarzy polskich hoteli – zachęca Marcin Dragan.
Profitroom przygotował specjalną paczkę z materiałami graficznymi, których mogą użyć wszyscy hotelarze. Wystarczy pobrać materiały tutaj. Swój patronat nad inicjatywą Profitroom objęła Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
Źródło: Profitroom