Direct Booking Awards to ogólnopolski konkurs, który na celu ma wyłonienie obiektów hotelowych osiągających ponadprzeciętne wyniki sprzedaży bezpośredniej. Wyróżnione zostaną również hotele, których działania marketingowe i jakość prowadzenia mediów społecznościowych wyprzedza konkurencję. Finał konkursu odbędzie się podczas Hotel Marketing Conference 2023.
Na rynku hotelowym pojawił się nowy konkurs, organizowany przez Profitroom – wiodącego dostawcę technologii rezerwacyjnych. Direct Booking Awards to łącznie 10 kategorii skupionych na rzeczywistych wynikach biznesowych hoteli w okresie między 1 stycznia 2023 a 31 sierpnia 2023 roku. Należą do nich:
- Direct Booking Champion (łącznie 7 obiektów hotelarskich, które w badanym okresie zanotują najwyższy udział rezerwacji bezpośrednich w kanale online),
- Rising Star of Direct Booking (najwyższy udział rezerwacji bezpośrednich w kanale online w nowo-otwartym obiekcie hotelarskim),
- Growth of The Year (hotel z najwyższym wzrostem udziału rezerwacji bezpośrednich rok do roku w kanale online),
- Best Direct Booking Campaign – najbardziej efektywna kampania digitalowa Direct Booking,
- Best Social Media – najbardziej efektywnie prowadzone kanały social media.
– Postanowiliśmy zorganizować konkurs, żeby nagrodzić hotelarzy, którzy wkładają mnóstwo wysiłku w rozwój strategii direct booking. Realizacja tej strategii przynosi bowiem nie tylko wymierne korzyści finansowe, ale również wpływa pozytywnie na budowanie rozpoznawalności brandów hotelowych czy tworzenie długoterminowych relacji z gośćmi – powiedziała Agata Pielacha-Janiec, organizatorka konkursu.
Organizatorzy konkursu dużą wagę przyłożyli do opracowania metodologii wyłaniania wyróżniających się obiektów hotelowych. W przypadku pierwszych trzech kategorii wyznacznikiem rankingowania hoteli będzie ich faktyczna historia sprzedaży w kanałach online. Natomiast merytoryczną pieczę nad wyłonieniem zwycięzców w kategorii za najlepszą kampanię marketingową czy najbardziej efektywne social media trzyma zewnętrzna agencja badawcza IQs.
– Podjęliśmy współpracę z renomowaną agencją, która ma już doświadczenie w badaniach podczas prestiżowych konkursów. Opracowana metodologia badawcza jest bardzo szczegółowa i jesteśmy przekonani, że ten algorytm pozwoli wyłonić hotele notujące najlepsze wyniki tego roku – dodała Agata Pielacha-Janiec.
Dodatkowym elementem determinującym końcowe rezultaty będzie również głosowanie jury konkursowego. W kapitule konkursu są autorytety z dziedzin marketingu i social mediów między innymi: Joanna Banaszewska – influencerka, Paweł Tkaczyk – ekspert od marketingu i budowania marek, Sylwia Bujak – twórca koncepcji kreatywnych, Lidia Klebba – doradca hotelowy z zakresu marketingu czy Karol Weber – Inspektor Hotelowy i bloger.
Finał Direct Booking Awards odbędzie się podczas wieczornej gali na Hotel Marketing Conference 2023 tj. 26 października.
– Nie mogliśmy wyobrazić sobie lepszej okazji na organizację finału konkursu niż HMC. Konferencja z jej niepowtarzalnym klimatem zapewni wyjątkową atmosferę, na którą zasługują hotelarze mogący pochwalić się świetnymi wynikami – zakończyła Agata Pielacha-Janiec.
Hotele chcące wziąć udział w konkursie mają czas tylko do końca sierpnia na zgłoszenie. Formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć na stronie https://www.hotel-marketing.pl/directbookingawards.