Znamy termin kolejnej edycji GASTROTARGÓW SMAKKi. Tym razem branża HoReCa spotka się w dniach od 20 do 22 marca 2024 roku, ponownie w halach warszawskiego EXPO XXI. Organizatorzy wydarzenia przygotowali program targów tak, aby zagwarantować utrzymanie ich formuły, skoncentrowanej tworzeniu przestrzeni sprzyjającej nawiązywaniu relacji biznesowych. O tym, jakie będą SMAKKi 2024 rozmawiamy z Grzegorzem Sendorem, pomysłodawcą i współzałożycielem SMAKKów.
Od pierwszej edycji SMAKKów minęły w zasadzie dokładnie trzy miesiące. Nowy termin imprezy jest już znany. Co wydarzyło się w SMAKKach na przestrzeni od marca do czerwca?
– Doprecyzowywaliśmy całą koncepcję kolejnej edycji naszych targów, tak aby mieć pewność, że nasza impreza nie straci na wartości i jakości. Pierwsza edycja była dla nas bardzo cennym doświadczeniem i pozwoliła zweryfikować nasze postrzeganie takiej imprezy. Przygotowując SMAKKi 2023 bazowaliśmy na naszym wieloletnim doświadczeniu przy organizacji jednej z cyklicznie odbywających się imprez dla branży HoReCa w Polsce. Staraliśmy się wyciągnąć wnioski z tego jak powinny a jak nie powinny wyglądać targi branżowe zawsze mając na uwadze klienta i spełnienie jego oczekiwań. Nasi wystawcy wielokrotnie podkreślali, że mocną stroną SMAKKów jest profesjonalne przygotowanie imprezy – zorganizowanie przestrzeni wystawienniczej oraz zaangażowanie w ich obsługę na każdym etapie targów. W ankietach, które skierowaliśmy do osób biorących udział w SMAKKach wskazane zostały również miejsca, nad którymi powinniśmy popracować. I właśnie na tym mocno skupiliśmy się przygotowując edycję 2024. My nie organizujemy tej imprezy dla siebie, tylko dla naszych wystawców i odwiedzających, zatem przeanalizowanie ich opinii oraz oczekiwań, a następnie znalezienie rozwiązań, które sprawią, że uda nam się je spełnić, było dla nas najwyższym priorytetem w ostatnim czasie. GASTROTARGI SMAKKi 2024 będą imprezą, która łączy wymagania i spełnia oczekiwania wszystkich zaangażowanych w rozwój branży HoReCa. Wszystkich, dla których targi B2B to możliwość budowania relacji, dzięki którym każdy dąży do realizacji swoich celów – już nie jako samodzielna firma, lecz ze wsparciem partnerów. SMAKKi 2024 to przestrzeń do budowania takich relacji, które w trwały sposób łączą ludzi biznesu, nie tylko w jednej branży ale także poza nią.
Brzmi niezwykle profesjonalnie i interesująco. Czego zatem doświadczymy na SMAKKch 2024?
– Tego, czego nie doświadczymy nigdzie indziej (śmiech). SMAKKi 2024 będą kontynuować to, co było najlepsze w edycji 2023, ale wprowadzą też to, czego na niej nie było. Ale po kolei. Po pierwsze kontynuujemy Festiwal Kawowych SMAKKów. Branża wyraźnie podkreśla, co znajduje również odzwierciedlenie w ankietach, o których wspominałem, że eventy związane z kawą na SMAKKach były niezwykle interesujące. Dlatego w zasadzie formuła Festiwalu się nie zmienia, jedynie skupimy się na poprawie kwestii organizacyjnych, tak aby wszystko było na najwyższym poziomie. Obok kawy dużo będzie o gotowaniu. Przygotowaliśmy Kulinarne SMAKKi Premium, czyli trzy dni gotowania i konkursów kulinarnych. Wśród nich konkurs kierowany do lokali z kuchnią wege, nad którym czuwa Katarzyna Gubała (Kasia gotowała w naszej Zielonej EkoKuchni, a ponieważ było to bardzo inspirujące i przyciągające uwagę wydarzenie, wspólnie postanowiliśmy przygotować nowe event na większą skalę). Odbędą się u nas pierwsze mistrzostwa Polski w tapas. Do współpracy przy organizacji tego wydarzenia zaprosiliśmy ambasadę Hiszpanii. No i oczywiście pozostajemy przy organizacji profesjonalnego konkursu organizowanego przez międzynarodową markę z udziałem sędziów z całego Świata. Nowością na SMAKKach i myślę, że na tego typu targach w Polsce w ogóle, będzie event związany z barami, czyli SMAKKi on the BAR. Na specjalnie zaprojektowanej i przygotowanej powierzchni odbywać się będą pokazy i konkursy barmańskie. Myślę, że spokojnie mogę pozwolić sobie na zapewnienie, że przygotowujemy imprezę polską na miarę Bar Convent Berlin. SMAKKi 2024 to również obecność wielu uznanych autorytetów i gwiazd związanych z branżą. W tym roku towarzyszyć nam będą Ambasadorki i Ambasadorowie, którzy w świecie barmańskim i kulinarnym są mocno rozpoznawalni. Wkładamy wiele wysiłku w przygotowanie i zorganizowanie imprezy PREMIUM, która łączy i połączy najważniejszych przedstawicieli branży. Wśród nich nie zabraknie marek, które były z nami w pierwszej edycji, a które już deklarują swój udział w SMAKKach 2024. Ich ponowna obecność jest potwierdzeniem jakości naszej imprezy.
Możecie już zdradzić, kto będzie na SMAKKAch 2024?
– Te informacje chcemy przekazywać do wiadomości systematycznie. To, co chcemy zakomunikować już dzisiaj to obecność firmy DPD Polska, jako naszego Sponsora Głównego. Firma DPD ma w swojej ofercie usługę DPD Food, dzięki której producenci i restauratorzy są w stanie zapewnić bezpieczny transport żywności w temperaturze kontrolowanej od 0 do 4 C., Obecność DPD na targach gastronomicznych jest świetnym uzupełnieniem oferty SMAKKów.
Mocno podkreślacie, że SMAKKi są biznesowe. Zdradzicie coś więcej?
– Na tym etapie możemy powiedzieć, tylko tyle, że dla biznesu związanego z branżą HoReCa i inwestowaniem w tej branży przygotowaliśmy specjalną przestrzeń. Na teraz wolałbym nie zdradzać więcej szczegółów. Zapewniam jednak, że prawdziwy biznes spotka się na SMAKKach.