aktualnosci

Wyniki ankiety: Co czwarty Polak wyjedzie na krótszy zimowy odpoczynek

Wyniki ankiety: Co czwarty Polak wyjedzie na krótszy zimowy odpoczynek

W obliczu utrzymującej się wysokiej inflacji w Europie Polacy podejmują inne decyzje dotyczące swojego zimowego urlopu. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Motivaction na zlecenie Interhome. 25% ankietowanych przyznało, że planowany urlop zimowy będzie w tym roku krótszy niż w latach ubiegłych. Jeszcze bardziej znaczące jest to, że 19% badanych, którzy dotychczas regularnie wyjeżdżali na zimowy odpoczynek, w tym roku zamierza pozostać w domu.

Interhome zajmujący się wynajmem domów i apartamentów wakacyjnych przeprowadził badania na temat ferii zimowych Polaków, ankietując ponad 1000 respondentów. Znacząca część badanych dostosowuje swoje plany urlopowe ze względu na inflację. 26% respondentów deklaruje wybór mniej kosztownych destynacji, poszukując miejsc, gdzie ceny nie obciążą nadmiernie domowego budżetu. Dotyczy to przede wszystkim osób w wieku od 18 do 24 lat. 21% ankietowanych w wieku od 35 do 44 lat zamierza spędzić zimowy urlop w cieplejszych krajach, gdzie ceny zimą są niższe w porównaniu z sezonem letnim.

Strategie oszczędnościowe na urlopie

20% ankietowanych planuje ograniczyć płatne aktywności podczas zimowego odpoczynku, co może wpływać na mniejsze zainteresowanie lokalnymi atrakcjami, takimi jak spa czy wellness. Jednakże, mimo planowanych oszczędności, Polacy nie chcą rezygnować z kulinarnych doznań – jedynie 14% przygotuje posiłki na własną rękę. Apres-ski również nie traci na popularności, tylko 5% respondentów planuje ograniczenia w tej sferze. Ciekawe są natomiast oczekiwania dotyczące cen w restauracjach: 43% oczekuje cen za kolację porównywalnych do tych w Polsce, 34% liczy, że zapłaci nawet mniej. Podobnie wyglądają oczekiwania dotyczące napojów: 44% sądzi, że zapłaci taką samą cenę jak w Polsce, 39% liczy, że ceny będą nawet niższe.

Nowe kierunki na mapie zimowych podróży

Jeśli chodzi o ulubione zimowe destynacje, Austria utrzymuje swoją pozycję lidera wśród polskich turystów, co potwierdzają dane wewnętrzne Interhome. Włochy zajmują mocną drugą pozycję. Niemniej jednak to Finlandia staje się ciekawostką tegorocznego sezonu, notując duży wzrost popularności i zajmując trzecie miejsce w rankingu zimowych destynacji. Zainteresowanie tym skandynawskim krajem wynika z chęci odkrywania nowych, mniej znanych destynacji. Dodatkowo w Finlandii, a przede wszystkim w popularnej właśnie zimą Laponii, można doświadczyć niepowtarzalnych atrakcji, takich jak możliwość obserwowania zorzy polarnej,  przejażdżki psimi zaprzęgami czy wizyta u wiosce u świętego Mikołaja. To doświadczenia, które trudno znaleźć w bardziej typowych miejscach urlopowych.

Więcej informacji między innymi na temat różnic w wyborach pomiędzy wakacjami zimowymi a letnimi, top 10 ulubionych zimowych destynacji Polaków oraz strategiach oszczędnościowych wprowadzanych podczas planowania zimowych ferii znajdziecie tutaj.

O Interhome

Portfolio Grupy Interhome – wraz z markami Interhome i Interchalet – obejmuje około 35 000 domów i apartamentów wakacyjnych w 28 krajach i jest częścią Grupy Hotelplan z siedzibą w Glattbrugg (CH). Grupa Hotelplan jest z kolei w 100% spółką zależną od Migros, największej szwajcarskiej sieci detalicznej z siedzibą w Zurychu. Bliska współpraca z właścicielami nieruchomości wakacyjnych i profesjonalna obsługa gości to główne atuty Grupy Interhome. Około 200 lokalnych biur obsługi (100 własnych i 100 partnerskich) gwarantuje pełen pakiet usług, począwszy od profesjonalnej obsługi klienta, a skończywszy na kompleksowym zarządzaniu domem wakacyjnym. Interhome Group może pochwalić się ponad 55-letnim doświadczeniem w branży turystycznej oferując noclegi wakacyjne z dojazdem własnym. Szeroka oferta zakwaterowania sięga od prostych domków i apartamentów po luksusowe wille – przy plaży, na wsi lub w górach. W 2022 roku Grupa Interhome obsłużyła 9 milionów noclegów i wygenerowała obroty na poziomie 371 milionów CHF.

Źródło: Interhome

Wyniki ankiety: Co czwarty Polak wyjedzie na krótszy zimowy odpoczynek

Wyniki ankiety: Co czwarty Polak wyjedzie na krótszy zimowy odpoczynek

W obliczu utrzymującej się wysokiej inflacji w Europie Polacy podejmują inne decyzje dotyczące swojego zimowego urlopu. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Motivaction na zlecenie Interhome. 25% ankietowanych przyznało, że planowany urlop zimowy będzie w tym roku krótszy niż w latach ubiegłych. Jeszcze bardziej znaczące jest to, że 19% badanych, którzy dotychczas regularnie wyjeżdżali na zimowy odpoczynek, w tym roku zamierza pozostać w domu.

Interhome zajmujący się wynajmem domów i apartamentów wakacyjnych przeprowadził badania na temat ferii zimowych Polaków, ankietując ponad 1000 respondentów. Znacząca część badanych dostosowuje swoje plany urlopowe ze względu na inflację. 26% respondentów deklaruje wybór mniej kosztownych destynacji, poszukując miejsc, gdzie ceny nie obciążą nadmiernie domowego budżetu. Dotyczy to przede wszystkim osób w wieku od 18 do 24 lat. 21% ankietowanych w wieku od 35 do 44 lat zamierza spędzić zimowy urlop w cieplejszych krajach, gdzie ceny zimą są niższe w porównaniu z sezonem letnim.

Strategie oszczędnościowe na urlopie

20% ankietowanych planuje ograniczyć płatne aktywności podczas zimowego odpoczynku, co może wpływać na mniejsze zainteresowanie lokalnymi atrakcjami, takimi jak spa czy wellness. Jednakże, mimo planowanych oszczędności, Polacy nie chcą rezygnować z kulinarnych doznań – jedynie 14% przygotuje posiłki na własną rękę. Apres-ski również nie traci na popularności, tylko 5% respondentów planuje ograniczenia w tej sferze. Ciekawe są natomiast oczekiwania dotyczące cen w restauracjach: 43% oczekuje cen za kolację porównywalnych do tych w Polsce, 34% liczy, że zapłaci nawet mniej. Podobnie wyglądają oczekiwania dotyczące napojów: 44% sądzi, że zapłaci taką samą cenę jak w Polsce, 39% liczy, że ceny będą nawet niższe.

Nowe kierunki na mapie zimowych podróży

Jeśli chodzi o ulubione zimowe destynacje, Austria utrzymuje swoją pozycję lidera wśród polskich turystów, co potwierdzają dane wewnętrzne Interhome. Włochy zajmują mocną drugą pozycję. Niemniej jednak to Finlandia staje się ciekawostką tegorocznego sezonu, notując duży wzrost popularności i zajmując trzecie miejsce w rankingu zimowych destynacji. Zainteresowanie tym skandynawskim krajem wynika z chęci odkrywania nowych, mniej znanych destynacji. Dodatkowo w Finlandii, a przede wszystkim w popularnej właśnie zimą Laponii, można doświadczyć niepowtarzalnych atrakcji, takich jak możliwość obserwowania zorzy polarnej,  przejażdżki psimi zaprzęgami czy wizyta u wiosce u świętego Mikołaja. To doświadczenia, które trudno znaleźć w bardziej typowych miejscach urlopowych.

Więcej informacji między innymi na temat różnic w wyborach pomiędzy wakacjami zimowymi a letnimi, top 10 ulubionych zimowych destynacji Polaków oraz strategiach oszczędnościowych wprowadzanych podczas planowania zimowych ferii znajdziecie tutaj.

O Interhome

Portfolio Grupy Interhome – wraz z markami Interhome i Interchalet – obejmuje około 35 000 domów i apartamentów wakacyjnych w 28 krajach i jest częścią Grupy Hotelplan z siedzibą w Glattbrugg (CH). Grupa Hotelplan jest z kolei w 100% spółką zależną od Migros, największej szwajcarskiej sieci detalicznej z siedzibą w Zurychu. Bliska współpraca z właścicielami nieruchomości wakacyjnych i profesjonalna obsługa gości to główne atuty Grupy Interhome. Około 200 lokalnych biur obsługi (100 własnych i 100 partnerskich) gwarantuje pełen pakiet usług, począwszy od profesjonalnej obsługi klienta, a skończywszy na kompleksowym zarządzaniu domem wakacyjnym. Interhome Group może pochwalić się ponad 55-letnim doświadczeniem w branży turystycznej oferując noclegi wakacyjne z dojazdem własnym. Szeroka oferta zakwaterowania sięga od prostych domków i apartamentów po luksusowe wille – przy plaży, na wsi lub w górach. W 2022 roku Grupa Interhome obsłużyła 9 milionów noclegów i wygenerowała obroty na poziomie 371 milionów CHF.

Źródło: Interhome

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Green Planet w Dubaju – przykład jak powinny wyglądać nowoczesne centra edukacyjnej rozrywki

Hotelowe historie z marką Golden Tulip i Wojciechem Fiedorczukiem

The Complex – nowa miejscówka w Warszawie

Pierwszy w Polsce hotel na wodzie powstanie w Gdańsku

Jacek Filipczyk nowym szefem kuchni w hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport

IGHP jest coraz silniejsza