We wrześniu od kilkunastu już lat na całym świecie obchodzony jest Tydzień Wdzięczności Służbie Pięter (Housekeeping Appreciation Week), który w tym roku wypada w dniach 12-18 września. Karol Weber, hotelarz i autor bloga enjoyyourstay.pl, znany jako InspektorHotelowy, od kilku lat promuje w Polsce wydarzenie skupione na pracownikach Housekeepingu. Uważa, że praca w tym dziale jest wciąż niedoceniana, niezauważana zarówno ze strony gości, ale także współpracowników.
Wydarzenie jest doskonałą okazją dla dyrekcji i całego zespołu hotelowego, a także gości hotelowych, do szczególnego okazania szacunku osobom pracującym w tym dziale i wyrażenia wdzięczności za ich bardzo ciężką i ważną pracę. Housekeeperzy dbają nie tylko o czystość, ale także komfortowy pobyt gości, estetykę hotelowych wnętrz, każdy detal i pierwsze wrażenie po wejściu do pokoju.
– Jeśli potraficie się wspólnie śmiać, dobrze bawić w swoim towarzystwie, umiecie także sprostać problemom, które się pojawią w zespole. Podczas szkoleń zachęcam managerów do kreowania pozytywnej kultury pracy i pozytywnej komunikacji na co dzień ze swoimi współpracownikami, aby szukali okazji do świętowania, okazywania wdzięczności za zaangażowanie, dobre wyniki jakościowe i finansowe, na które wszyscy razem pracują. Jeśli współpracownicy mają zapewniać gościom pozytywne wspomnienia z pobytu i pozytywne emocje towarzyszące obsłudze, powinni sami tego doświadczać wewnątrz organizacji – wyjaśnia Karol Weber.
Czy wydarzenie dedykowane paniom i panom pokojowym, pracownikom pralni, housemen’om, konserwatorom oznacza, że tylko im się należy uwaga i wdzięczność? Że należy ograniczać się tylko do jednego tygodnia w roku? Absolutnie nie! Nic nie stoi na przeszkodzie, byście w swoich hotelach zorganizowali takie wydarzenie obejmujące cały zespół, wszystkie działy.
– Dlaczego jednak od kilku lat promuję w Polsce wydarzenie skupione właśnie na pracownikach Housekeepingu? Ponieważ praca w tym dziale jest wciąż niedoceniana, niezauważana zarówno ze strony gości, ale także współpracowników – wyjaśnia Karol Weber. – Jak wiecie, sam pracowałem przez kilka lat w Housekeepingu i wykonywałem swoją pracę z dumą, która była w nas budowana przez samą markę hotelu. Tam co roku hucznie świętowaliśmy Tydzień Wdzięczności. Były konkursy (np. ścielenia łóżka na czas, czy dokładne prasowanie koszuli na czas), loterie prezentów, dekorowaliśmy nasze biuro, w którym wystawione były smakołyki nie tylko z hotelowej cukierni, ale także upieczone przez pracowników.
Co jeszcze można zrobić?
– Przygotować plakaty z podziękowaniami i powiesić je w kantynie i wejściu pracowniczym, w miarę możliwości pomóc w posprzątaniu pokoi, nosić okolicznościową przypinkę na uniformie, zorganizować wspólny lunch w restauracji lub uroczyste spotkanie z dyrekcją hotelu. Internet jest pełen inspiracji. Bądźcie kreatywni i bawcie się dobrze. Okazywanie wdzięczności, nie tylko od święta, ma znaczenie. To buduje zespół i lepszą atmosferę pracy. Przyłączcie się do wydarzenia, bo – Housekeeping to brzmi dumnie – przekonuje Karol Weber.
Redakcja Hotel Management również zachęca do dołączenia do tej wyjątkowej akcji.
Tydzień Wdzięczności Służbie Pięter 2022 | Facebook
Publikując posty w mediach społecznościowych, organizator prosi o używanie znaczników: