Laurent Turpault dołączył do AccorInvest z początkiem maja br. jako VP Communication and Public Affairs. To nowe stanowisko jest częścią strategii transformacji Grupy. Jego główną misją będzie dbanie o reputację i wizerunek AccorInvest wśród partnerów biznesowych, sektora publicznego i pracowników w 27 krajach, w których Grupa prowadzi działalność. Dialog ten pozwoli na lepsze zrozumienie unikalnego modelu biznesowego AccorInvest, będącego jednocześnie właścicielem hoteli, jak i ich operatorem, marki pracodawcy oraz ambicji rozwoju.
– Od razu byłem pod wrażeniem entuzjazmu i wiedzy kobiet oraz mężczyzn pracujących dla AccorInvest. Dzięki nim Grupa jest jednym z głównych graczy w branży hotelowej i nieruchomościowej zarówno w Europie, jak i na świecie. Cieszę się, że wraz z moim zespołem mogę rozwijać komunikację, która będzie nośnikiem ich ambicji – skomentował Laurent Turpault.
Laurent jest absolwentem ISC Paris i wkrótce ukończy EMBA w HEC Paris. Karierę zawodową rozpoczął w dziale marketingu w Crédit Agricole, a następnie przeniósł się do sektora dóbr konsumpcyjnych.Przez 10 lat pracował w Heineken France, gdzie budował strategię cyfrową i CRM na rzecz marek. Był odpowiedzialny za utworzeniedziałukomunikacji i CSR, dzięki czemu Heineken France zaistniał w mediach i opinii publicznej jako lider w swojej branży, zaangażowany w odpowiedzialne spożywanie alkoholu.
Następnie dołączył do Bacardi-Martini jako dyrektor ds. zewnętrznych na Europę Południową, odpowiedzialny za promowanie firmy i jej marek wśród influencerów oraz ochronę warunków działalności grupy na tych rynkach.W kolejnych latach kierował działem komunikacji, spraw publicznych i CSR w Coca-Cola Francja. Dzięki wdrożonym działaniomrozwinął renomę marki, zwłaszcza poprzez partnerstwa strategiczne i obchody 100-lecia obecności we Francji i w Europie.
Firma zaczęła odgrywać kluczową rolę wśród organizacji i liderów opinii publicznej w kwestiach społecznych takich jak integracja społeczna, odżywianie i recykling tworzyw sztucznych.Miał również swój wkład w procesie dywersyfikacji portfela i wejścia na nowe rynki.
W marcu 2021 r. Laurent rozpoczął studia Executive MBA w HEC Paris o specjalizacji w zakresie transformacji cyfrowej. W międzyczasie odszedł z firmy Coca-Cola i rozpoczął pracę w AccorInvest jako konsultant ds. komunikacji. W maju br. został mianowany na VP Communication and Public Affairs.