aktualnosci

Polacy planują wyjazdy wakacyjne, większość deklaruje wakacje w Polsce

Polacy planują wyjazdy wakacyjne, większość deklaruje wakacje w Polsce

Doniesienia związane z wojną, inflacją czy podwyżką stóp procentowych nie wstrzymały wakacyjnych planów Polaków. Z badania przeprowadzonego przez Profitroom wśród ponad 3 tys. gości hotelowych wynika, że aż 93,6% z nich uda się na wypoczynek. Większość zdecyduje się nawet na więcej niż jeden wyjazd.

Profitroom, dostawca technologii rezerwacyjnych we współpracy z hotelami przeprowadził ogólnopolskie badanie “Plany wakacyjne Polaków 2022”.

– Od wybuchu pandemii rynek turystyczny cechuje bardzo duża zmienność. Poprzez badanie chcieliśmy uzyskać informacje na temat tego jak będzie kształtował się popyt na usługi hotelowe w Polsce. W tym roku występuje szereg nowych czynników wpływających na decyzje o rezerwacjach, główne z nich to powrót zagranicznych podróży, wojna na Ukrainie i wzrost inflacji – wyjaśnia Marcin Dragan, założyciel Profitroom.

Wśród ankietowanych dominuje chęć wyjazdu w miesiącach lipcu-sierpniu (71,8%), ale wiele osób (28,2%) zakłada również możliwość wyjazdu jeszcze w maju-czerwcu lub na początku jesieni (wrzesień-październik). Najbardziej popularne wśród Polaków będą wyjazdy tygodniowe (41,5%). Ponad połowa ankietowanych nie dokonała jeszcze rezerwacji pobytu wypoczynkowego.

– Wyniki ankiety potwierdzają dane z naszych systemów rezerwacyjnych. W tych niepewnych czasach goście coraz częściej zwlekają ze złożeniem rezerwacji do ostatniej chwii. Tymczasem im wcześniej dokonuje się rezerwacji tym taniej, gdyż w hotelach funkcjonuje taki sam mechanizm podnoszenia ceny jaki znamy z linii lotniczych – komentuje Marcin Dragan.

Zniesienie obostrzeń w podróżach międzynarodowych wzmaga chęć do wyjazdów zagranicę, które deklaruje prawie połowa ankietowanych. Wakacje w Polsce cieszą się jednak niesłabnąca popularnością i aż 83% Polaków swój urlop spędzi na wyjeździe w kraju.

Pomimo wysokiej inflacji 87% Polaków planuje więcej niż jeden wyjazd wypoczynkowy do końca roku. 60% gości wyda tyle samo na wakacje, co w ubiegłym roku, a co trzeci ankietowany deklaruje wyższy budżet. Większość na rezerwację pobytu na osobę wyda nie więcej niż 1500 zł.

– Wyniki ankiety świadczą o tym, że możemy spodziewać się bardzo dużego popytu na wyjazdy wypoczynkowe. Jeśli chcemy zarezerwować pokój w wymarzonym hotelu, to lepiej zróbmy to już teraz – mówi Marcin Dragan.

Jednym z pytań, które znalazło się w ankiecie organizowanej przez Profitroom było wskazanie inspiracji wyboru konkretnego hotelu lub miejsca wypoczynku. Ankietowani odpowiedzieli, że przede wszystkim wpływ na decyzję o rezerwacji mają dla nich rankingi hoteli dostępne w internecie (64%) oraz rekomendacje znajomych i rodziny (53,9%). Na kolejnych miejscach znalazły się media społecznościowe czy reklama w mediach.

Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków” przeprowadzono metodą panelu online w dniach 9-12 maja 2022 r.

Źródło: Profitroom

Polacy planują wyjazdy wakacyjne, większość deklaruje wakacje w Polsce

Polacy planują wyjazdy wakacyjne, większość deklaruje wakacje w Polsce

Doniesienia związane z wojną, inflacją czy podwyżką stóp procentowych nie wstrzymały wakacyjnych planów Polaków. Z badania przeprowadzonego przez Profitroom wśród ponad 3 tys. gości hotelowych wynika, że aż 93,6% z nich uda się na wypoczynek. Większość zdecyduje się nawet na więcej niż jeden wyjazd.

Profitroom, dostawca technologii rezerwacyjnych we współpracy z hotelami przeprowadził ogólnopolskie badanie “Plany wakacyjne Polaków 2022”.

– Od wybuchu pandemii rynek turystyczny cechuje bardzo duża zmienność. Poprzez badanie chcieliśmy uzyskać informacje na temat tego jak będzie kształtował się popyt na usługi hotelowe w Polsce. W tym roku występuje szereg nowych czynników wpływających na decyzje o rezerwacjach, główne z nich to powrót zagranicznych podróży, wojna na Ukrainie i wzrost inflacji – wyjaśnia Marcin Dragan, założyciel Profitroom.

Wśród ankietowanych dominuje chęć wyjazdu w miesiącach lipcu-sierpniu (71,8%), ale wiele osób (28,2%) zakłada również możliwość wyjazdu jeszcze w maju-czerwcu lub na początku jesieni (wrzesień-październik). Najbardziej popularne wśród Polaków będą wyjazdy tygodniowe (41,5%). Ponad połowa ankietowanych nie dokonała jeszcze rezerwacji pobytu wypoczynkowego.

– Wyniki ankiety potwierdzają dane z naszych systemów rezerwacyjnych. W tych niepewnych czasach goście coraz częściej zwlekają ze złożeniem rezerwacji do ostatniej chwii. Tymczasem im wcześniej dokonuje się rezerwacji tym taniej, gdyż w hotelach funkcjonuje taki sam mechanizm podnoszenia ceny jaki znamy z linii lotniczych – komentuje Marcin Dragan.

Zniesienie obostrzeń w podróżach międzynarodowych wzmaga chęć do wyjazdów zagranicę, które deklaruje prawie połowa ankietowanych. Wakacje w Polsce cieszą się jednak niesłabnąca popularnością i aż 83% Polaków swój urlop spędzi na wyjeździe w kraju.

Pomimo wysokiej inflacji 87% Polaków planuje więcej niż jeden wyjazd wypoczynkowy do końca roku. 60% gości wyda tyle samo na wakacje, co w ubiegłym roku, a co trzeci ankietowany deklaruje wyższy budżet. Większość na rezerwację pobytu na osobę wyda nie więcej niż 1500 zł.

– Wyniki ankiety świadczą o tym, że możemy spodziewać się bardzo dużego popytu na wyjazdy wypoczynkowe. Jeśli chcemy zarezerwować pokój w wymarzonym hotelu, to lepiej zróbmy to już teraz – mówi Marcin Dragan.

Jednym z pytań, które znalazło się w ankiecie organizowanej przez Profitroom było wskazanie inspiracji wyboru konkretnego hotelu lub miejsca wypoczynku. Ankietowani odpowiedzieli, że przede wszystkim wpływ na decyzję o rezerwacji mają dla nich rankingi hoteli dostępne w internecie (64%) oraz rekomendacje znajomych i rodziny (53,9%). Na kolejnych miejscach znalazły się media społecznościowe czy reklama w mediach.

Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków” przeprowadzono metodą panelu online w dniach 9-12 maja 2022 r.

Źródło: Profitroom

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Zmiany personalne w Warsaw Marriott Hotel

Louvre Hotels Group odpowiada na trzy trendy w hospitality

Hotel Arłamów razem z Ukrainą

Targi HORECA®/GASTROFOOD/ENOEXPO® tu chce się wracać!

Nowy koncept w Panorama Sky Bar w Warsaw Marriott Hotel

Accor startuje z nową serią „Health to Wealth”