aktualnosci

Mercure Katowice Centrum obchodzi pierwsze urodziny!

Mercure Katowice Centrum obchodzi pierwsze urodziny!

Jeden z wiodących w zrównoważonym rozwoju hoteli, z imponującą ścianą zieleni świętuje rok działalności. Mercure Katowice Centrum na stałe wpisał się w krajobraz miasta i hotelową mapę Polski, dzięki zaangażowaniu w ochronę środowiska oraz nowoczesne rozwiązania, które przecierają szlaki dla całego krajowego sektora hotelarskiego. Jak zapowiada dyrektor hotelu, Andrzej Kleeberg – to dopiero początek!

Zlokalizowany w samym centrum Katowic, tuż naprzeciwko dworca kolejowego, Mercure Katowice Centrum otworzył drzwi dla pierwszych turystów dokładnie rok temu. W ciągu pierwszych 12 miesięcy z pobytu w nowym hotelu skorzystało ponad 37 tys. gości, wydano ponad 28 tys. śniadań, a restauracja Winestone obsłużyła ponad 9 tyś. gości. Obiekt cieszy się też dużym zainteresowaniem gości biznesowych, co pokazuje ponad 100 konferencji i spotkań zorganizowanych do tej pory w hotelu.

– Za nami bardzo intensywny i jednocześnie  pomyślny rok wytężonej pracy. Muszę przyznać, że hotel zdobył serca mieszkańców Katowic, jak i przyjezdnych gości, co nas niezmiernie cieszy i daje motywację do dalszego działania – przyznaje Andrzej Kleeberg, dyrektor hotelu Mercure Katowice Centrum. – Jesteśmy dumni z naszego wkładu w rozwój turystyki i dotychczasowe uznanie, jakie udało się nam zdobyć w branży hotelarskiej. Cieszymy się, że możemy wyznaczać trendy we współczesnym, zrównoważonym hotelarstwie i budownictwie, dając przykład pozostałym graczom w branży. To szczególnie istotne w czasach wciąż zmieniającej się rzeczywistości.

Zaprojektowany w myśl filozofii „Green & Clean” Mercure Katowice Centrum już na starcie otrzymał wyróżnienie Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego Green Building Award 2021 w kategorii najlepszy budynek ekologiczny. Co więcej budynek posiada platynowy certyfikat LEED, co plasuje go w czołówce projektów nieruchomościowych. Zrównoważone podejście jest filarem filozofii hotelu, który stał się symbolem zielonej transformacji Katowic. Za swoje rozwiązania z wykorzystaniem ekologicznych rozwiązań na każdym kroku funkcjonowania, obiekt otrzymał główną nagrodę MP Power Awards 2021 w kategorii Zielony Budynek.

– Świadomość wpływu na środowisko nieustannie wzrasta – coraz więcej gości i firm zwraca uwagę na to, jakie ekologiczne rozwiązania znajdują się w hotelach, które wybierają na pobyt. Działania mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu działalności biznesowej na środowisko to nasza rzeczywistość od samego początku funkcjonowania. Zielone budynki, takie jak nasz, wpływają pozytywnie na mikroklimat i komfort miejsc, w których się znajdują, obniżając temperaturę otoczenia w upalne dni. Przyczyniają się też do zatrzymywania większej ilości wody opadowej. Zielone rośliny produkują tlen, pochłaniają dwutlenek węgla, a ich liście zatrzymują zanieczyszczenia w postaci pyłu – dodaje Andrzej Kleeberg.

Najbardziej widocznym zwieńczeniem filozofii hotelu jest licząca 260 m2 zielona fasada zawierająca blisko 7 tys. roślin, która stała się jednym z symboli centrum Katowic. Jednak zrównoważone zobowiązania hotel realizuje na każdym kroku codziennej działalności. To nie tylko instalacje fotowoltaiczne, obieg energii wewnątrz obiektu czy upcycling. Hotel podejmuje współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami i społecznościami, jak np. z lokalną śląską firmą non profit, która dostarcza do baru naturalne i ekologiczne słomki z żyta. Do dyspozycji gości są większe opakowania na kosmetyki czy szereg rozwiązań cyfrowych eliminujących użycie papieru. W obiekcie funkcjonuje nowoczesny system gromadzenia wody opadowej i zarządzania wszystkimi instalacjami, umożliwiając optymalne zużycie energii i wody. Zespół hotelu nieustannie włącza się także w akcje CSR, jak choćby sprzątanie miasta we współpracy z Zakładu Zieleni Miejskiej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.

Mercure Katowice Centrum oferuje gościom 268 nowoczesnych i komfortowych pokoi rozmieszczonych na 8 piętrach. Do dyspozycji ich dyspozycji jest Under The Green Wall Bar i restauracja Winestone, która gwarantuje bogaty wybór win, w tym także polskich i organicznych, oraz nowoczesną lokalną kuchnię najwyższej jakości z daniami kuchni europejskiej, z mocnymi wpływami regionalnymi. Dla miłośników wymarzonego spokoju i relaksu hotel przygotował pokój masażu, który wraz z sąsiadującą siłownią znajduje się na 9. piętrze. Nie zabrakło także przestrzeni biznesowej, gwarantującej nowoczesne
i wygodne sale konferencyjne o całkowitej pojemności do 80 osób i powierzchni blisko 100m2. Do dyspozycji odwiedzających jest także podziemny parking ze stacjami do ładowania pojazdów elektrycznych.

– Otwarcie jednego z wiodących zielonych hoteli w Katowicach najlepiej podkreśla ambicję miasta i kierunek zmian, jakie w nim następują. Zielona transformacja jednego z głównych ośrodków przemysłowych nie zwalnia tempa, a nasz hotel jest idealną jej wizytówką. Jesteśmy zadowoleni z kierunku, w którym zmierzamy. Goście pokochali nasz hotel, a coraz większa liczba z nich wraca do nas cyklicznie – kwituje Andrzej Kleeberg.

Odkrywaj okolicę razem z Mercure

Marka Mercure to gwarancja nowych, wyjątkowych i niezapomnianych doświadczeń z pobytu w hotelu. Każdy obiekt cechuje się nie tylko niepowtarzalnym stylem, ale także klimatem inspirowanym lokalnym otoczeniem i kulturą. Wszystko to sprawia, że za każdym razem wizyta w hotelach Mercure jest niezwykła i pełna unikalnych wrażeń. Regionalne akcenty, lokalna kuchnia oraz tradycja budują świadomość gości o miejscu, które odwiedzają. Dzięki temu każdy z nich może w pełni odkryć i doświadczyć niepowtarzalnego charakteru marki. Hotele Mercure są dogodnie zlokalizowane w centrach miast, nad morzem lub w górach i oferują ponad 810 obiektów w ponad 60 krajach. Mercure jest częścią Accor, wiodącej na świecie grupy hotelarskiej posiadającej ponad 5 300 obiektów w ponad 110 krajach. To także marka uczestnicząca w ALL – Accor Live Limitless – lifestylowym programie lojalnościowym zapewniającym dostęp do szerokiej gamy nagród, usług i doświadczeń.

Mercure Katowice Centrum obchodzi pierwsze urodziny!

Mercure Katowice Centrum obchodzi pierwsze urodziny!

Jeden z wiodących w zrównoważonym rozwoju hoteli, z imponującą ścianą zieleni świętuje rok działalności. Mercure Katowice Centrum na stałe wpisał się w krajobraz miasta i hotelową mapę Polski, dzięki zaangażowaniu w ochronę środowiska oraz nowoczesne rozwiązania, które przecierają szlaki dla całego krajowego sektora hotelarskiego. Jak zapowiada dyrektor hotelu, Andrzej Kleeberg – to dopiero początek!

Zlokalizowany w samym centrum Katowic, tuż naprzeciwko dworca kolejowego, Mercure Katowice Centrum otworzył drzwi dla pierwszych turystów dokładnie rok temu. W ciągu pierwszych 12 miesięcy z pobytu w nowym hotelu skorzystało ponad 37 tys. gości, wydano ponad 28 tys. śniadań, a restauracja Winestone obsłużyła ponad 9 tyś. gości. Obiekt cieszy się też dużym zainteresowaniem gości biznesowych, co pokazuje ponad 100 konferencji i spotkań zorganizowanych do tej pory w hotelu.

– Za nami bardzo intensywny i jednocześnie  pomyślny rok wytężonej pracy. Muszę przyznać, że hotel zdobył serca mieszkańców Katowic, jak i przyjezdnych gości, co nas niezmiernie cieszy i daje motywację do dalszego działania – przyznaje Andrzej Kleeberg, dyrektor hotelu Mercure Katowice Centrum. – Jesteśmy dumni z naszego wkładu w rozwój turystyki i dotychczasowe uznanie, jakie udało się nam zdobyć w branży hotelarskiej. Cieszymy się, że możemy wyznaczać trendy we współczesnym, zrównoważonym hotelarstwie i budownictwie, dając przykład pozostałym graczom w branży. To szczególnie istotne w czasach wciąż zmieniającej się rzeczywistości.

Zaprojektowany w myśl filozofii „Green & Clean” Mercure Katowice Centrum już na starcie otrzymał wyróżnienie Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego Green Building Award 2021 w kategorii najlepszy budynek ekologiczny. Co więcej budynek posiada platynowy certyfikat LEED, co plasuje go w czołówce projektów nieruchomościowych. Zrównoważone podejście jest filarem filozofii hotelu, który stał się symbolem zielonej transformacji Katowic. Za swoje rozwiązania z wykorzystaniem ekologicznych rozwiązań na każdym kroku funkcjonowania, obiekt otrzymał główną nagrodę MP Power Awards 2021 w kategorii Zielony Budynek.

– Świadomość wpływu na środowisko nieustannie wzrasta – coraz więcej gości i firm zwraca uwagę na to, jakie ekologiczne rozwiązania znajdują się w hotelach, które wybierają na pobyt. Działania mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu działalności biznesowej na środowisko to nasza rzeczywistość od samego początku funkcjonowania. Zielone budynki, takie jak nasz, wpływają pozytywnie na mikroklimat i komfort miejsc, w których się znajdują, obniżając temperaturę otoczenia w upalne dni. Przyczyniają się też do zatrzymywania większej ilości wody opadowej. Zielone rośliny produkują tlen, pochłaniają dwutlenek węgla, a ich liście zatrzymują zanieczyszczenia w postaci pyłu – dodaje Andrzej Kleeberg.

Najbardziej widocznym zwieńczeniem filozofii hotelu jest licząca 260 m2 zielona fasada zawierająca blisko 7 tys. roślin, która stała się jednym z symboli centrum Katowic. Jednak zrównoważone zobowiązania hotel realizuje na każdym kroku codziennej działalności. To nie tylko instalacje fotowoltaiczne, obieg energii wewnątrz obiektu czy upcycling. Hotel podejmuje współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami i społecznościami, jak np. z lokalną śląską firmą non profit, która dostarcza do baru naturalne i ekologiczne słomki z żyta. Do dyspozycji gości są większe opakowania na kosmetyki czy szereg rozwiązań cyfrowych eliminujących użycie papieru. W obiekcie funkcjonuje nowoczesny system gromadzenia wody opadowej i zarządzania wszystkimi instalacjami, umożliwiając optymalne zużycie energii i wody. Zespół hotelu nieustannie włącza się także w akcje CSR, jak choćby sprzątanie miasta we współpracy z Zakładu Zieleni Miejskiej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.

Mercure Katowice Centrum oferuje gościom 268 nowoczesnych i komfortowych pokoi rozmieszczonych na 8 piętrach. Do dyspozycji ich dyspozycji jest Under The Green Wall Bar i restauracja Winestone, która gwarantuje bogaty wybór win, w tym także polskich i organicznych, oraz nowoczesną lokalną kuchnię najwyższej jakości z daniami kuchni europejskiej, z mocnymi wpływami regionalnymi. Dla miłośników wymarzonego spokoju i relaksu hotel przygotował pokój masażu, który wraz z sąsiadującą siłownią znajduje się na 9. piętrze. Nie zabrakło także przestrzeni biznesowej, gwarantującej nowoczesne
i wygodne sale konferencyjne o całkowitej pojemności do 80 osób i powierzchni blisko 100m2. Do dyspozycji odwiedzających jest także podziemny parking ze stacjami do ładowania pojazdów elektrycznych.

– Otwarcie jednego z wiodących zielonych hoteli w Katowicach najlepiej podkreśla ambicję miasta i kierunek zmian, jakie w nim następują. Zielona transformacja jednego z głównych ośrodków przemysłowych nie zwalnia tempa, a nasz hotel jest idealną jej wizytówką. Jesteśmy zadowoleni z kierunku, w którym zmierzamy. Goście pokochali nasz hotel, a coraz większa liczba z nich wraca do nas cyklicznie – kwituje Andrzej Kleeberg.

Odkrywaj okolicę razem z Mercure

Marka Mercure to gwarancja nowych, wyjątkowych i niezapomnianych doświadczeń z pobytu w hotelu. Każdy obiekt cechuje się nie tylko niepowtarzalnym stylem, ale także klimatem inspirowanym lokalnym otoczeniem i kulturą. Wszystko to sprawia, że za każdym razem wizyta w hotelach Mercure jest niezwykła i pełna unikalnych wrażeń. Regionalne akcenty, lokalna kuchnia oraz tradycja budują świadomość gości o miejscu, które odwiedzają. Dzięki temu każdy z nich może w pełni odkryć i doświadczyć niepowtarzalnego charakteru marki. Hotele Mercure są dogodnie zlokalizowane w centrach miast, nad morzem lub w górach i oferują ponad 810 obiektów w ponad 60 krajach. Mercure jest częścią Accor, wiodącej na świecie grupy hotelarskiej posiadającej ponad 5 300 obiektów w ponad 110 krajach. To także marka uczestnicząca w ALL – Accor Live Limitless – lifestylowym programie lojalnościowym zapewniającym dostęp do szerokiej gamy nagród, usług i doświadczeń.

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Branża hotelarska w kryzysie. Straty mogą sięgać 500 milionów w miesiąc!

HR Group powiększa zespół zarządzający

Polska jest piękna! Najnowsza kampania OLX z udziałem Joanny Krupy

Christan Schwenke dyrektorem hotelu Saski Curio Collection by Hilton

Destigo Hotels – nowa polska marka hotelowa i sieć hotelowa

Otwarcie Saski Garden w sercu Krakowa