aktualnosci

Hotele stawiają na zrównoważony rozwój. Crowne Plaza Warsaw – The HUB pokazał, jak to zrobić

Hotele stawiają na zrównoważony rozwój. Crowne Plaza Warsaw – The HUB pokazał, jak to zrobić

Rzeczywistość pokazuje, że coraz więcej polskich hoteli do serca wzięło sobie realizację strategii zrównoważonego rozwoju. Kolejne obiekty mogą poszczycić się mianem przyjaznych środowisku, wychodząc poza podstawowe proekologiczne rozwiązania rozpowszechniane w branży od lat. Goście hotelowi także coraz częściej oczekują działań przyjaznych dla środowiska. Zastępowanie plastikowych słomek biodegradowalnymi alternatywami czy stosowanie w łazienkach większych butelek na kosmetyki to oczywiście ważne inicjatywy i należy o nich pamiętać. Niemniej, nowoczesne i luksusowe hotele poprzeczkę stawiają sobie dużo wyżej.

Dostępne badania pokazują wyraźnie – Polacy są coraz bardziej świadomi tematyki ESG. Według raportu EY „Future Consumer Index”, średnio 53 proc. konsumentów twierdzi, że będzie zwracać większą uwagę na to, jaki wpływ mają ich decyzje zakupowe i konsumpcyjne na środowisko naturalne. Co więcej, zdaniem większości badanych marki są zobowiązane do inwestowania w zrównoważoną produkcję oraz usługi[1]. Pozytywne tendencje widoczne są także w wynikach globalnych badań przeprowadzonych przez grupę hotelową IHG. Wyniki wykazały, że w kwestii odpowiedzialnego podróżowania, konsumenci są bardziej świadomi, niż kiedykolwiek wcześniej. Aż 82 proc. respondentów stwierdziło, że decyduje się na markę hotelową, która dba o zrównoważony rozwój, a aż 32 proc. jest w stanie zapłacić więcej za zakwaterowanie w miejscu spełniającym tę potrzebę[2].

–  Przytoczone badania przeprowadzone przez naszą sieć pokazują wyraźnie trendy panujące wśród gości. To samo wynika także z naszych codziennych obserwacji. Niemal codziennie jesteśmy pytani o prowadzone działania proekologiczne. Widać to m.in. w restauracji hotelowej, której klienci coraz częściej dopytują o ekologiczne pochodzenie produktów. Goście hotelowi szczególnie cenią sobie również rozwiązania bezpośrednio wpływające na komfort korzystania z obiektu. Mowa tu m.in. o dostępności stacji ładowania samochodów elektrycznych znajdującej się na parkingu podziemnym, czy możliwości bezpiecznego pozostawienia swojego roweru. Tym, co jest także wyjątkowo cenione przez naszych gości jest lokalizacja obiektu, gwarantująca dostępność transportu publicznego – mówi Tomasz Beliniak, Director of Engineering and Risk Management w hotelu Crowne Plaza Warsaw – The HUB.

Nowoczesność pozwala na dodatkowe inicjatywy

Nie brakuje ciekawych inicjatyw, które dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii mogą być realizowane przez wiele obiektów hotelowych. W warszawskim hotelu Crowne Plaza Warsaw – The HUB, który jest pierwszym obiektem działającym pod tą marką w Polsce zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań mających na celu zmniejszenie emisji CO2 oraz oszczędność energii, co biorąc pod uwagę ogromne wzrosty cen, może mieć także duże znaczenie ekonomiczne. Wśród nich możemy wymienić m.in.: redukcję wydajności central wentylacyjnych w przestrzeniach wspólnych przy jednoczesnym badaniu jakości powietrza czy optymalizację nastaw temperatury zadanej w pomieszczeniach tak, aby nie obniżać komfortu przebywających w nich gości i pracowników. Ponadto, hotel stosuje także inteligentne rozwiązania sterujące wydajnością okapów kuchennych w zależności od chwilowego zapotrzebowania. Powszechnie wykorzystywane są też czujniki obecności w taki sposób, aby zminimalizować czas działania urządzeń, gdy w pomieszczeniach nikt nie przebywa. Ponadto, zastosowany zaawansowany system zarządzania budynkiem pozwala prowadzić dokładne statystyki zużycia energii.

– Prawdziwym oczkiem w głowie pozostaje dla nas także oszczędność wody. W tej kwestii niebagatelną rolę odgrywa system pozwalający na zbieranie deszczówki, która następnie wykorzystywana jest do podlewania zieleni oraz spłukiwania toalet na niższych piętrach. W łazienkach zastosowaliśmy również specjalne oszczędne słuchawki prysznicowe oraz perlatory w kranach. Stosujemy także większe półlitrowe pojemniki na kosmetyki oraz nie marnujemy niewykorzystanego w pokojach papieru toaletowego, którego napoczęte rolki trafiają do toalet pracowniczych – podkreśla Tomasz Beliniak, Director of Engineering and Risk Management w Crowne Plaza Warsaw – The HUB.

Działalność Crowne Plaza oparta jest na planie zrównoważonego rozwoju, obowiązującego w całej grupie hotelowej IHG. W 2022 r. obiekt ukończył proces recertyfikacji WELL Health-Safety Rating, który potwierdza, że rozwiązania zastosowane w budynku, procedury i kontrola jego systemów, stoją na najwyższym światowym poziomie. Kompleks uzyskał pozytywne oceny w zakresie 5 głównych obszarów: procedury dezynfekcji i czyszczenia, plany gotowości w sytuacjach awaryjnych, dostępność opieki zdrowotnej, zarządzanie jakością powietrza i wody, zaangażowanie interesariuszy i komunikacja. Działanie ma przełożenie na bezpieczeństwo zdrowotne użytkowników oraz pracowników.

Firma działa także zgodnie z IHG Green Engage™, który zapewnia hotelom zaawansowane możliwości zarządzania budynkiem oraz prowadzenie szczegółowych statystyk zużycia energii, a kompleks The Warsaw HUB posiada certyfikat BREEAM, potwierdzający działanie budynków zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Efektem praktyki jest zmniejszanie negatywnego oddziaływania na środowisko oraz działanie w zgodzie z ekologią, które realizowane będzie w kolejnych latach.

Goście hotelowi inspirowani ekologią

Jak pokazują obserwacje przedstawicieli branży, goście hotelowi coraz częściej cenią sobie wszelkie proekologiczne rozwiązania – zwłaszcza jeśli bezpośrednio wpływają na komfort korzystania z obiektu. Mowa tu m.in. o dostępności stacji ładowania samochodów elektrycznych znajdującej się na parkingu podziemnym, czy możliwości bezpiecznego pozostawienia swojego roweru. Tym, co jest także wyjątkowo cenione przez gości jest lokalizacja obiektu – im gwarantująca większą dostępność transportu publicznego, tym dla świadomego klienta lepiej.

– Zauważamy, jak ważną rolę dla naszych gości odgrywa lokalizacja, czyli rondo Daszyńskiego. Miejsce sąsiaduje z drugą linią metra, liniami autobusowymi, tramwajowymi oraz stacją SKM. Widzimy wyraźnie, że goście coraz częściej pytają o transport zbiorowy oraz korzystają właśnie z tych środków transportu, zwłaszcza, że pozwalają one sprawnie przedostać się na dworzec lub lotnisko. Przywiązanie do ekologii widzimy też w kontekście stosowanego przez nas programu, w którym zachęcamy do ponownego skorzystania z ręczników podczas kilkudniowego pobytu, co w znacznym stopniu minimalizuje zużycie wody oraz prądu. Mimo, że oczywiście wymieniamy je wedle życzenia naszych gości, zauważamy, że rzeczywiście coraz rzadziej jest taka konieczność. Pokazuje to wyraźnie, jak wysoka jest świadomość przeważającej większości gości naszego hotelu – podsumowuje Tomasz Beliniak.

Obiekt zlokalizowany na rondzie Daszyńskiego w Warszawie, duży nacisk kładzie także na wyszukiwanie i korzystanie z usług lokalnych hurtowni i producentów żywności z najbliższej okolicy. Wspierając rodzimych dostawców, specjalizujących się w ekologicznej produkcji, nie tylko zapewnia odpowiednią jakość proponowanych dań, ale także z pożytkiem dla planety znacznie ogranicza logistykę.

– Branża jest świadoma zmian oraz kierunków rozwoju ESG. Widać to w zasadzie gołym okiem, a świetnym przykładem jest podejście większości hoteli do redukcji śladu węglowego. Zdecydowana większość dużych obiektów mocno bierze sobie do serca uniwersalne ramy Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ 2030, deklarując ograniczenie emisji szkodliwych gazów do zupełnego zera w przeciągu najbliższych siedmiu lat. Co więcej, wiele sieci hotelowych posiada dokładnie sprecyzowane, szerokie plany i strategie, których realizacja spowoduje zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko – podsumowuje Tomasz Beliniak, Director of Engineering and Risk Management w Crowne Plaza Warsaw – The HUB.

[1] EY, Future Consumer Index, 2022
[2] https://www.ihgplc.com/en/news-and-media/news-releases/2021/journey-to-tomorrow-ihg-hotels-resorts-publishes-series-of-ambitious-commitments

Tekst: Jakub Macyszyn

Hotele stawiają na zrównoważony rozwój. Crowne Plaza Warsaw – The HUB pokazał, jak to zrobić

Hotele stawiają na zrównoważony rozwój. Crowne Plaza Warsaw – The HUB pokazał, jak to zrobić

Rzeczywistość pokazuje, że coraz więcej polskich hoteli do serca wzięło sobie realizację strategii zrównoważonego rozwoju. Kolejne obiekty mogą poszczycić się mianem przyjaznych środowisku, wychodząc poza podstawowe proekologiczne rozwiązania rozpowszechniane w branży od lat. Goście hotelowi także coraz częściej oczekują działań przyjaznych dla środowiska. Zastępowanie plastikowych słomek biodegradowalnymi alternatywami czy stosowanie w łazienkach większych butelek na kosmetyki to oczywiście ważne inicjatywy i należy o nich pamiętać. Niemniej, nowoczesne i luksusowe hotele poprzeczkę stawiają sobie dużo wyżej.

Dostępne badania pokazują wyraźnie – Polacy są coraz bardziej świadomi tematyki ESG. Według raportu EY „Future Consumer Index”, średnio 53 proc. konsumentów twierdzi, że będzie zwracać większą uwagę na to, jaki wpływ mają ich decyzje zakupowe i konsumpcyjne na środowisko naturalne. Co więcej, zdaniem większości badanych marki są zobowiązane do inwestowania w zrównoważoną produkcję oraz usługi[1]. Pozytywne tendencje widoczne są także w wynikach globalnych badań przeprowadzonych przez grupę hotelową IHG. Wyniki wykazały, że w kwestii odpowiedzialnego podróżowania, konsumenci są bardziej świadomi, niż kiedykolwiek wcześniej. Aż 82 proc. respondentów stwierdziło, że decyduje się na markę hotelową, która dba o zrównoważony rozwój, a aż 32 proc. jest w stanie zapłacić więcej za zakwaterowanie w miejscu spełniającym tę potrzebę[2].

–  Przytoczone badania przeprowadzone przez naszą sieć pokazują wyraźnie trendy panujące wśród gości. To samo wynika także z naszych codziennych obserwacji. Niemal codziennie jesteśmy pytani o prowadzone działania proekologiczne. Widać to m.in. w restauracji hotelowej, której klienci coraz częściej dopytują o ekologiczne pochodzenie produktów. Goście hotelowi szczególnie cenią sobie również rozwiązania bezpośrednio wpływające na komfort korzystania z obiektu. Mowa tu m.in. o dostępności stacji ładowania samochodów elektrycznych znajdującej się na parkingu podziemnym, czy możliwości bezpiecznego pozostawienia swojego roweru. Tym, co jest także wyjątkowo cenione przez naszych gości jest lokalizacja obiektu, gwarantująca dostępność transportu publicznego – mówi Tomasz Beliniak, Director of Engineering and Risk Management w hotelu Crowne Plaza Warsaw – The HUB.

Nowoczesność pozwala na dodatkowe inicjatywy

Nie brakuje ciekawych inicjatyw, które dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii mogą być realizowane przez wiele obiektów hotelowych. W warszawskim hotelu Crowne Plaza Warsaw – The HUB, który jest pierwszym obiektem działającym pod tą marką w Polsce zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań mających na celu zmniejszenie emisji CO2 oraz oszczędność energii, co biorąc pod uwagę ogromne wzrosty cen, może mieć także duże znaczenie ekonomiczne. Wśród nich możemy wymienić m.in.: redukcję wydajności central wentylacyjnych w przestrzeniach wspólnych przy jednoczesnym badaniu jakości powietrza czy optymalizację nastaw temperatury zadanej w pomieszczeniach tak, aby nie obniżać komfortu przebywających w nich gości i pracowników. Ponadto, hotel stosuje także inteligentne rozwiązania sterujące wydajnością okapów kuchennych w zależności od chwilowego zapotrzebowania. Powszechnie wykorzystywane są też czujniki obecności w taki sposób, aby zminimalizować czas działania urządzeń, gdy w pomieszczeniach nikt nie przebywa. Ponadto, zastosowany zaawansowany system zarządzania budynkiem pozwala prowadzić dokładne statystyki zużycia energii.

– Prawdziwym oczkiem w głowie pozostaje dla nas także oszczędność wody. W tej kwestii niebagatelną rolę odgrywa system pozwalający na zbieranie deszczówki, która następnie wykorzystywana jest do podlewania zieleni oraz spłukiwania toalet na niższych piętrach. W łazienkach zastosowaliśmy również specjalne oszczędne słuchawki prysznicowe oraz perlatory w kranach. Stosujemy także większe półlitrowe pojemniki na kosmetyki oraz nie marnujemy niewykorzystanego w pokojach papieru toaletowego, którego napoczęte rolki trafiają do toalet pracowniczych – podkreśla Tomasz Beliniak, Director of Engineering and Risk Management w Crowne Plaza Warsaw – The HUB.

Działalność Crowne Plaza oparta jest na planie zrównoważonego rozwoju, obowiązującego w całej grupie hotelowej IHG. W 2022 r. obiekt ukończył proces recertyfikacji WELL Health-Safety Rating, który potwierdza, że rozwiązania zastosowane w budynku, procedury i kontrola jego systemów, stoją na najwyższym światowym poziomie. Kompleks uzyskał pozytywne oceny w zakresie 5 głównych obszarów: procedury dezynfekcji i czyszczenia, plany gotowości w sytuacjach awaryjnych, dostępność opieki zdrowotnej, zarządzanie jakością powietrza i wody, zaangażowanie interesariuszy i komunikacja. Działanie ma przełożenie na bezpieczeństwo zdrowotne użytkowników oraz pracowników.

Firma działa także zgodnie z IHG Green Engage™, który zapewnia hotelom zaawansowane możliwości zarządzania budynkiem oraz prowadzenie szczegółowych statystyk zużycia energii, a kompleks The Warsaw HUB posiada certyfikat BREEAM, potwierdzający działanie budynków zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Efektem praktyki jest zmniejszanie negatywnego oddziaływania na środowisko oraz działanie w zgodzie z ekologią, które realizowane będzie w kolejnych latach.

Goście hotelowi inspirowani ekologią

Jak pokazują obserwacje przedstawicieli branży, goście hotelowi coraz częściej cenią sobie wszelkie proekologiczne rozwiązania – zwłaszcza jeśli bezpośrednio wpływają na komfort korzystania z obiektu. Mowa tu m.in. o dostępności stacji ładowania samochodów elektrycznych znajdującej się na parkingu podziemnym, czy możliwości bezpiecznego pozostawienia swojego roweru. Tym, co jest także wyjątkowo cenione przez gości jest lokalizacja obiektu – im gwarantująca większą dostępność transportu publicznego, tym dla świadomego klienta lepiej.

– Zauważamy, jak ważną rolę dla naszych gości odgrywa lokalizacja, czyli rondo Daszyńskiego. Miejsce sąsiaduje z drugą linią metra, liniami autobusowymi, tramwajowymi oraz stacją SKM. Widzimy wyraźnie, że goście coraz częściej pytają o transport zbiorowy oraz korzystają właśnie z tych środków transportu, zwłaszcza, że pozwalają one sprawnie przedostać się na dworzec lub lotnisko. Przywiązanie do ekologii widzimy też w kontekście stosowanego przez nas programu, w którym zachęcamy do ponownego skorzystania z ręczników podczas kilkudniowego pobytu, co w znacznym stopniu minimalizuje zużycie wody oraz prądu. Mimo, że oczywiście wymieniamy je wedle życzenia naszych gości, zauważamy, że rzeczywiście coraz rzadziej jest taka konieczność. Pokazuje to wyraźnie, jak wysoka jest świadomość przeważającej większości gości naszego hotelu – podsumowuje Tomasz Beliniak.

Obiekt zlokalizowany na rondzie Daszyńskiego w Warszawie, duży nacisk kładzie także na wyszukiwanie i korzystanie z usług lokalnych hurtowni i producentów żywności z najbliższej okolicy. Wspierając rodzimych dostawców, specjalizujących się w ekologicznej produkcji, nie tylko zapewnia odpowiednią jakość proponowanych dań, ale także z pożytkiem dla planety znacznie ogranicza logistykę.

– Branża jest świadoma zmian oraz kierunków rozwoju ESG. Widać to w zasadzie gołym okiem, a świetnym przykładem jest podejście większości hoteli do redukcji śladu węglowego. Zdecydowana większość dużych obiektów mocno bierze sobie do serca uniwersalne ramy Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ 2030, deklarując ograniczenie emisji szkodliwych gazów do zupełnego zera w przeciągu najbliższych siedmiu lat. Co więcej, wiele sieci hotelowych posiada dokładnie sprecyzowane, szerokie plany i strategie, których realizacja spowoduje zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko – podsumowuje Tomasz Beliniak, Director of Engineering and Risk Management w Crowne Plaza Warsaw – The HUB.

[1] EY, Future Consumer Index, 2022
[2] https://www.ihgplc.com/en/news-and-media/news-releases/2021/journey-to-tomorrow-ihg-hotels-resorts-publishes-series-of-ambitious-commitments

Tekst: Jakub Macyszyn

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Hotel Investors Meeting 2022

Brak wykwalifikowanych pracowników w hotelarstwie: Nowe rozwiązania są poszukiwane

Accor podsumowuje 2023 rok. Wyniki finansowe grupy z rekordowym poziomem EBITDA

85 lat tradycji. Historia i teraźniejszość OST „Gromada”

Hotellion od PMS Labs. Premiera nowego systemu do zarządzania hotelem

Kulinarna rewolucja w Hotelu Bellotto