aktualnosci

Hotel Marketing Conference 2022 – rozmowa z Arkadiuszem Czerwińskim

Hotel Marketing Conference 2022 – rozmowa z Arkadiuszem Czerwińskim

Hotel Marketing Conference, największa impreza branży hotelarskiej, odbędzie się już 24–25 października 2022 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. O przygotowaniach do konferencji rozmawiamy z Arkadiuszem Czerwińskim, Communication Manager Profitroom, odpowiedzialnym za organizację HMC.

Hotel Marketing Conference to największa w Polsce konferencja skierowana do branży hotelarskiej. Jak dużym wyzwaniem jest zorganizowanie tak dużego i popularnego wśród hotelarzy eventu?

–Organizacja Hotel Marketing Conference to z całą pewnością złożony projekt, nad przygotowaniem którego pracujemy już na sześć miesięcy przed rozpoczęciem wydarzenia. Poziom trudności na pewno determinują oczekiwana liczba uczestników, chęć stworzenia angażującego programu, który trwa dwa dni, i przede wszystkim nasza motywacja, żeby HMC była nieustannie najlepszą konferencją dla hotelarzy. Do października odbywamy niezliczoną liczbę spotkań, piszemy masę maili i godzinami ustalamy szczegóły podczas rozmów telefonicznych. W trakcie samego wydarzenia natomiast zaangażowanych jest ponad 100 osób z Profitroom i innych firm, takich jak chociażby obsługa cateringowa, technika sceniczna, artyści czy scenografowie. W zeszłym roku podczas edycji HMC w Żninie średnia ocen satysfakcji uczestników po konferencji wyniosła niesamowite 8,96 w skali do 10. Widok kilkuset obecnych na wydarzeniu hotelarzy dodatkowo powoduje to, że ze zdwojoną siłą i energią przygotowujemy się do HMC 2022.

HMC zawsze jest zorganizowana na bardzo wysokim poziomie i z każdą edycją stawiacie sobie poprzeczkę coraz wyżej. Czego teraz możemy oczekiwać podczas konferencji?
–Dziękuję za tę opinię. To prawda, że stawiamy sobie poprzeczkę coraz wyżej. Zawsze zaskakuje mnie to, jak podczas przygotowań do kolejnych edycji konferencji jesteśmy w stanie wymyślać coraz to nowe elementy. W tym roku będziemy chociażby wracać do tradycyjnej formy prezentacji na żywo przez prelegentów. Multimedialny format Żnina był podyktowany potrzebą „zabezpieczenia” konferencji na wypadek rozwoju pandemii i konieczności organizacji HMC wyłącznie online. Dodatkowo jednym z ciekawszych punktów tegorocznego programu będzie wystąpienie Radka Kotarskiego – twórcy popularnego kanału Polimaty czy autora świetnych książek poruszających chociażby tematykę efektywności w pracy. W dobie wielu zmian (inflacja, zmiany w zespołach hotelowych itd.) opowie o tym, jak się do nich przygotować i dostosować. Poza tym jak zwykle na hotelarzy będzie czekał niezapomniany wieczór branżowy Simply More Party, podczas którego oprócz zabawy przy muzyce granej na żywo uczestnicy wydarzenia będą mogli udać się w podróż po kuchniach świata.

Podczas tegorocznej edycji nie obowiązują żadne obostrzenia. Czy planujecie wrócić do organizacji eventu na 1000 osób?

–Pandemia koronawirusa wywróciła do góry nogami stary porządek. Powszechna staje się praca zdalna lub w formie hybrydowej. Ludzie stali się jeszcze bardziej mobilni i doceniają dostęp do informacji za pośrednictwem internetu. Z tego powodu również nasza konferencja ewoluuje w kierunku hybrydy. Musimy przyznać, że dzięki wprowadzeniu formy hybrydowej nasza konferencja zyskała dodatkowy zasięg, którego nie miała nawet podczas historycznej już edycji w Sali Ziemi MTP Poznań 2019. Dajemy hotelarzom wolność wyboru i sposób odbioru konferencji, który jest dla nich bardziej komfortowy. Spodziewamy się, że tegoroczny event będzie miał zasięg co najmniej 2000 hotelarzy z całego kraju, z czego ok. 500 osób będzie z nami na żywo w Katowicach.

W tym roku spotykamy się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Skąd wybór właśnie tego miejsca?

– Rozpoczynając przygotowania do już ósmej edycji konferencji, szukaliśmy miejsca, które umożliwi nam organizację wydarzenia na najwyższym światowym poziomie dla kilkuset osób. Międzynarodowe Centrum Kongresowe to wyjątkowe miejsce, które podczas wizji lokalnej zrobiło na nas niebagatelne wrażenie. Na uwagę zasługuje również portfolio eventów, które odbywały się w MCK, np. szczyt klimatyczny czy międzynarodowe konferencje gospodarcze. Dodatkowo Katowice są świetnie skomunikowanym miastem, co również ma znaczenie dla hotelarzy podróżujących z różnych części kraju. Poza tym dla organizatora eventów sąsiedztwo kultowego Spodka, w którym odbywało się tyle istotnych wydarzeń, buduje pewną magię tego miejsca, której trudno się oprzeć. Jestem przekonany, że nasi uczestnicy też poczują wyjątkowość tej lokalizacji.

Jaki jest temat przewodni HMC 2022?

–Tegoroczny motyw przewodni to „The Journey Starts HERE”. W tym roku, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, skupiamy się na tzw. podróży gościa. To właśnie podczas HMC 2022 hotelarze zdobędą wiedzę o tym, jak maksymalizować korzyści dla hotelu na każdym etapie podróży przy użyciu technologii online. Podróż gościa, o której mówię, składa się z czterech elementów, które będziemy omawiać chronologicznie w naszej agendzie. To promocja, rezerwacja, pobyt w obiekcie i lojalizacja

Czego hotelarze dowiedzą się podczas tegorocznej edycji konferencji? Opowiedz proszę o planowanych przez Was prelekcjach i panelach dyskusyjnych.

–Tak jak już wspomniałem, udamy się z hotelarzami w podróż gościa, w chronologicznie ułożonej agendzie. Na dobry początek prof. Henryk Mruk opowie o tym, czego hotelarze mogą spodziewać się po konsumentach w 2023 r. Następnie zajmiemy się tym, żeby przedstawić hotelarzom, co zrobić, aby odwiedzających ich strony internetowe zachęcić do rezerwacji pobytu. Duży nacisk położymy również na aspekt promocji hotelu w social mediach przy wykorzystaniu wsparcia influencerów i poprzez tworzenie angażujących społeczność online materiałów wideo. Następnie przejdziemy do twardej analizy danych pochodzących z silników rezerwacji hoteli oraz badania kilku tysięcy gości hotelowych, aby hotelarze mogli jeszcze lepiej przygotowywać swoje strategie marketingowo-sprzedażowe. Nie zabraknie również panelu dyskusyjnego z mistrzami direct bookingu, którzy podzielą się swoimi trikami na zwiększanie poziomu rezerwacji bezpośrednich. Pod koniec pierwszego dnia zajmiemy się również przedstawieniem nowości w naszych produktach, które na celu mają ułatwienie pracy hotelarzom i maksymalizację wyników. Ciekawa będzie też wizja przyszłości Profitroom Suite, którą na koniec dnia przedstawi Waldemar Antonowicz. Drugi dzień rozpoczniemy od sekcji pobytu gościa w obiekcie i tego, w jaki sposób budować zaangażowanie zespołu hotelowego. Praktycy hotelowi w panelu prowadzonym przez Olę Górecką-Ostrowską z hotelu Krasicki opowiedzą, co robią w hotelu, aby pobyt gości był niezapomniany. Następnie przejdziemy do etapu po check-oucie i odpowiemy na pytania, co hotele powinny robić, żeby kwestia budowania długotrwałych relacji z gośćmi była realna i przynosiła wymierne korzyści. Zachęcam do szczegółowej lektury naszej agendy na stronie https://www.hotel-marketing.pl/agenda.

Jesteśmy ciekawi, jak sprawdza się połączenie tradycyjnej konferencji ze światem online. Czy mimo braku obostrzeń nadal jest duże zainteresowanie udziałem online, czy jednak przeważają zapisy na spotkanie stacjonarne?

– HMC 2021 w Żninie było dla nas debiutem formy hybrydowej. Transmisja online sprawdziła się świetnie, ponieważ przed ekranami laptopów i komórek było przeszło 1000 hotelarzy. Pozytywne opinie uczestników skłoniły nas do utrzymania tego formatu i widzimy, że również w tym toku zapisy online cieszą się dużą popularnością.

Hotel Marketing Conference, jako największe wydarzenie dla branży, musi wymagać ogromnego zaangażowania wielu osób. Zdradź nam proszę, jak wyglądają Wasze przygotowania do eventu.

– Zdecydowanie! W finałowym etapie organizacji konferencji zaangażowanych jest ponad 100 osób. Myślę, że temat przygotowań eventu to temat na niejedną prezentację lub może i książkę.  

Wiemy, że organizacyjnie bardzo mocno odpowiadasz za HMC. Wiąże się to na pewno z dużą odpowiedzialnością, niemałym stresem, jak również ogromną satysfakcją. Co napędza Cię do tworzenia kolejnych edycji?

– Organizacja wydarzenia o takiej skali to faktycznie mix wszystkiego, co powiedziałaś. Motywacją do koordynacji tego wydarzenia są LUDZIE. Po pierwsze, widok setek hotelarzy, którzy chłoną i budują wyjątkową atmosferę wydarzenia. Po drugie, zespół Profitroom, który jak nikt inny angażuje się w pracę na rzecz konferencji, tworząc najlepsze wydarzenie branżowe!

Fot.: archiwum Profitroom

Monika

Monika Cichowska

Hotel Marketing Conference 2022 – rozmowa z Arkadiuszem Czerwińskim

Hotel Marketing Conference 2022 – rozmowa z Arkadiuszem Czerwińskim

Hotel Marketing Conference, największa impreza branży hotelarskiej, odbędzie się już 24–25 października 2022 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. O przygotowaniach do konferencji rozmawiamy z Arkadiuszem Czerwińskim, Communication Manager Profitroom, odpowiedzialnym za organizację HMC.

Hotel Marketing Conference to największa w Polsce konferencja skierowana do branży hotelarskiej. Jak dużym wyzwaniem jest zorganizowanie tak dużego i popularnego wśród hotelarzy eventu?

–Organizacja Hotel Marketing Conference to z całą pewnością złożony projekt, nad przygotowaniem którego pracujemy już na sześć miesięcy przed rozpoczęciem wydarzenia. Poziom trudności na pewno determinują oczekiwana liczba uczestników, chęć stworzenia angażującego programu, który trwa dwa dni, i przede wszystkim nasza motywacja, żeby HMC była nieustannie najlepszą konferencją dla hotelarzy. Do października odbywamy niezliczoną liczbę spotkań, piszemy masę maili i godzinami ustalamy szczegóły podczas rozmów telefonicznych. W trakcie samego wydarzenia natomiast zaangażowanych jest ponad 100 osób z Profitroom i innych firm, takich jak chociażby obsługa cateringowa, technika sceniczna, artyści czy scenografowie. W zeszłym roku podczas edycji HMC w Żninie średnia ocen satysfakcji uczestników po konferencji wyniosła niesamowite 8,96 w skali do 10. Widok kilkuset obecnych na wydarzeniu hotelarzy dodatkowo powoduje to, że ze zdwojoną siłą i energią przygotowujemy się do HMC 2022.

HMC zawsze jest zorganizowana na bardzo wysokim poziomie i z każdą edycją stawiacie sobie poprzeczkę coraz wyżej. Czego teraz możemy oczekiwać podczas konferencji?
–Dziękuję za tę opinię. To prawda, że stawiamy sobie poprzeczkę coraz wyżej. Zawsze zaskakuje mnie to, jak podczas przygotowań do kolejnych edycji konferencji jesteśmy w stanie wymyślać coraz to nowe elementy. W tym roku będziemy chociażby wracać do tradycyjnej formy prezentacji na żywo przez prelegentów. Multimedialny format Żnina był podyktowany potrzebą „zabezpieczenia” konferencji na wypadek rozwoju pandemii i konieczności organizacji HMC wyłącznie online. Dodatkowo jednym z ciekawszych punktów tegorocznego programu będzie wystąpienie Radka Kotarskiego – twórcy popularnego kanału Polimaty czy autora świetnych książek poruszających chociażby tematykę efektywności w pracy. W dobie wielu zmian (inflacja, zmiany w zespołach hotelowych itd.) opowie o tym, jak się do nich przygotować i dostosować. Poza tym jak zwykle na hotelarzy będzie czekał niezapomniany wieczór branżowy Simply More Party, podczas którego oprócz zabawy przy muzyce granej na żywo uczestnicy wydarzenia będą mogli udać się w podróż po kuchniach świata.

Podczas tegorocznej edycji nie obowiązują żadne obostrzenia. Czy planujecie wrócić do organizacji eventu na 1000 osób?

–Pandemia koronawirusa wywróciła do góry nogami stary porządek. Powszechna staje się praca zdalna lub w formie hybrydowej. Ludzie stali się jeszcze bardziej mobilni i doceniają dostęp do informacji za pośrednictwem internetu. Z tego powodu również nasza konferencja ewoluuje w kierunku hybrydy. Musimy przyznać, że dzięki wprowadzeniu formy hybrydowej nasza konferencja zyskała dodatkowy zasięg, którego nie miała nawet podczas historycznej już edycji w Sali Ziemi MTP Poznań 2019. Dajemy hotelarzom wolność wyboru i sposób odbioru konferencji, który jest dla nich bardziej komfortowy. Spodziewamy się, że tegoroczny event będzie miał zasięg co najmniej 2000 hotelarzy z całego kraju, z czego ok. 500 osób będzie z nami na żywo w Katowicach.

W tym roku spotykamy się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Skąd wybór właśnie tego miejsca?

– Rozpoczynając przygotowania do już ósmej edycji konferencji, szukaliśmy miejsca, które umożliwi nam organizację wydarzenia na najwyższym światowym poziomie dla kilkuset osób. Międzynarodowe Centrum Kongresowe to wyjątkowe miejsce, które podczas wizji lokalnej zrobiło na nas niebagatelne wrażenie. Na uwagę zasługuje również portfolio eventów, które odbywały się w MCK, np. szczyt klimatyczny czy międzynarodowe konferencje gospodarcze. Dodatkowo Katowice są świetnie skomunikowanym miastem, co również ma znaczenie dla hotelarzy podróżujących z różnych części kraju. Poza tym dla organizatora eventów sąsiedztwo kultowego Spodka, w którym odbywało się tyle istotnych wydarzeń, buduje pewną magię tego miejsca, której trudno się oprzeć. Jestem przekonany, że nasi uczestnicy też poczują wyjątkowość tej lokalizacji.

Jaki jest temat przewodni HMC 2022?

–Tegoroczny motyw przewodni to „The Journey Starts HERE”. W tym roku, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, skupiamy się na tzw. podróży gościa. To właśnie podczas HMC 2022 hotelarze zdobędą wiedzę o tym, jak maksymalizować korzyści dla hotelu na każdym etapie podróży przy użyciu technologii online. Podróż gościa, o której mówię, składa się z czterech elementów, które będziemy omawiać chronologicznie w naszej agendzie. To promocja, rezerwacja, pobyt w obiekcie i lojalizacja

Czego hotelarze dowiedzą się podczas tegorocznej edycji konferencji? Opowiedz proszę o planowanych przez Was prelekcjach i panelach dyskusyjnych.

–Tak jak już wspomniałem, udamy się z hotelarzami w podróż gościa, w chronologicznie ułożonej agendzie. Na dobry początek prof. Henryk Mruk opowie o tym, czego hotelarze mogą spodziewać się po konsumentach w 2023 r. Następnie zajmiemy się tym, żeby przedstawić hotelarzom, co zrobić, aby odwiedzających ich strony internetowe zachęcić do rezerwacji pobytu. Duży nacisk położymy również na aspekt promocji hotelu w social mediach przy wykorzystaniu wsparcia influencerów i poprzez tworzenie angażujących społeczność online materiałów wideo. Następnie przejdziemy do twardej analizy danych pochodzących z silników rezerwacji hoteli oraz badania kilku tysięcy gości hotelowych, aby hotelarze mogli jeszcze lepiej przygotowywać swoje strategie marketingowo-sprzedażowe. Nie zabraknie również panelu dyskusyjnego z mistrzami direct bookingu, którzy podzielą się swoimi trikami na zwiększanie poziomu rezerwacji bezpośrednich. Pod koniec pierwszego dnia zajmiemy się również przedstawieniem nowości w naszych produktach, które na celu mają ułatwienie pracy hotelarzom i maksymalizację wyników. Ciekawa będzie też wizja przyszłości Profitroom Suite, którą na koniec dnia przedstawi Waldemar Antonowicz. Drugi dzień rozpoczniemy od sekcji pobytu gościa w obiekcie i tego, w jaki sposób budować zaangażowanie zespołu hotelowego. Praktycy hotelowi w panelu prowadzonym przez Olę Górecką-Ostrowską z hotelu Krasicki opowiedzą, co robią w hotelu, aby pobyt gości był niezapomniany. Następnie przejdziemy do etapu po check-oucie i odpowiemy na pytania, co hotele powinny robić, żeby kwestia budowania długotrwałych relacji z gośćmi była realna i przynosiła wymierne korzyści. Zachęcam do szczegółowej lektury naszej agendy na stronie https://www.hotel-marketing.pl/agenda.

Jesteśmy ciekawi, jak sprawdza się połączenie tradycyjnej konferencji ze światem online. Czy mimo braku obostrzeń nadal jest duże zainteresowanie udziałem online, czy jednak przeważają zapisy na spotkanie stacjonarne?

– HMC 2021 w Żninie było dla nas debiutem formy hybrydowej. Transmisja online sprawdziła się świetnie, ponieważ przed ekranami laptopów i komórek było przeszło 1000 hotelarzy. Pozytywne opinie uczestników skłoniły nas do utrzymania tego formatu i widzimy, że również w tym toku zapisy online cieszą się dużą popularnością.

Hotel Marketing Conference, jako największe wydarzenie dla branży, musi wymagać ogromnego zaangażowania wielu osób. Zdradź nam proszę, jak wyglądają Wasze przygotowania do eventu.

– Zdecydowanie! W finałowym etapie organizacji konferencji zaangażowanych jest ponad 100 osób. Myślę, że temat przygotowań eventu to temat na niejedną prezentację lub może i książkę.  

Wiemy, że organizacyjnie bardzo mocno odpowiadasz za HMC. Wiąże się to na pewno z dużą odpowiedzialnością, niemałym stresem, jak również ogromną satysfakcją. Co napędza Cię do tworzenia kolejnych edycji?

– Organizacja wydarzenia o takiej skali to faktycznie mix wszystkiego, co powiedziałaś. Motywacją do koordynacji tego wydarzenia są LUDZIE. Po pierwsze, widok setek hotelarzy, którzy chłoną i budują wyjątkową atmosferę wydarzenia. Po drugie, zespół Profitroom, który jak nikt inny angażuje się w pracę na rzecz konferencji, tworząc najlepsze wydarzenie branżowe!

Fot.: archiwum Profitroom

Monika

Monika Cichowska

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Najwyższy standard wypoczynku czeka na wyciągnięcie ręki

Wszechstronny talent do profesjonalnych kuchni: iCombi Pro

Konkurs NYX Hotels – ART LIVES HERE rozstrzygnięty!

Hotel Bellotto wprowadza nowatorski koncept “Kwartał Sztuki”

Marek Szofer dyrektorem Grupy Hoteli Focus Hotels w Poznaniu i Łodzi

Marka TRIBE z premierą na Węgrzech wraz z otwarciem Ibis & TRIBE Budapest Stadium