aktualnosci

BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności

BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności

Pierwszy raz w historii pod jednym dachem spotkali się przyszli liderzy polskiej branży gościnności na wydarzeniu zainicjowanym przez Stowarzyszenie Hotelmania. BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności okazało się strzałem w dziesiątkę. 450 osób – uczniów, nauczycieli i młodych profesjonalistów wzięło udział w pierwszej edycji.

Zgodnie z przewidywaniami organizatorów, wydarzenie, którego głównymi założeniami było:

  • dostarczyć najwyższej jakości edukację;
  • zainspirować do świadomego rozwoju w branży hospitality;
  • stworzyć przestrzeń do networkingu najmłodszego pokolenia twórców sztuki gościnności z przedstawicielami świata akademickiego i biznesu;

doskonale odpowiedziało na potrzeby uczestników, którzy w Centrum Kongresowym ICE Kraków zameldowali się, pokonując wcześniej podróż ze wszystkich kierunków w Polsce.

Najliczniejsza, licząca prawie 70 osób grupa, reprezentowała Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Olsztynie, a najdłuższy dystans mieli do pokonania uczniowie i nauczycielki z Centrum Edukacji Zawodowej i Turystyki w Świnoujściu.

Chcieliśmy, aby to wydarzenie stało się jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym wydarzeniem w kalendarzu spotkań branży hospitality – ponieważ do tej pory jest jedynym, które jest w pełni skupione na przyszłości naszej branży. Jest jednocześnie jedynym, które na pierwszym miejscu (zamiast właścicieli i dyrektorów) stawia najbardziej decyzyjne osoby w tym biznesie – osoby, które swoją decyzją o zaangażowaniu i dalszym rozwoju w sektorze gościnności, przedłużą (lub nie) jej istnienie i w kluczowy sposób wpłyną na jego jakość mówi Yana Korzh, Pani HOTelarz, Prezes Stowarzyszenie na rzecz edukacji uczniów, studentów, nauczycieli, profesjonalistów branży HoReCa, Travel oraz MICE HOTELMANIA.  

Pierwszą edycję BE MY GUEST charakteryzowała bardzo mocna merytorycznie scena. uczestnicy wysłuchali bardzo dynamicznych prelekcji w stylu TED (18-20 minut), z zakresu sprzedaży, marketingu, rozwoju osobistego i profesjonalnego, aktywności w mediach społecznościowych, business travel i MICE. Bardzo ważnym elementem było zwrócenie uwagi na tematy społecznej odpowiedzialności, angażowania się w wolontariat i lokalnego oraz międzynarodowego stowarzyszania się.

Dzięki obecności mówców angażujących się w inicjatywy i korzystające z możliwości tworzonych przez międzynarodowe stowarzyszenia takie jak MPI Poland Chapter czy AICR International chcieliśmy zbudować świadomość dostępności i łatwości sięgania po rozwój i budowania doświadczeń w relacjach biznesowych na całym świecie mówi Paulina Bochra, Pani HOTelarz i tegoroczna finalistka konkursu Odkrycie Roku MPI Poland Chapter.   

Tematem przewodnim tegorocznej edycji BE MY GUEST była “Nowa Gościnność”, czyli wspólna wartość Stowarzyszenia Hotelmania i Partnera wydarzenia Kraków5020, która dla obu podmiotów opiera się na idei rozwoju w sferach gospodarki Miasta Krakowa i całej branży gościnności, innowacji, nauki i kultury.

Nasze drogi zbiegły się po pierwszych kilku zdaniach rozmowy o idei wydarzenia BE MY GUEST. Szukaliśmy ośrodka, w którym innowacyjny rozwój, otwartość na gościnność dla najmłodszych talentów i dynamicznie rozwijający się biznes idą w parze z zaangażowaniem lokalnej społeczności i dumą wynikającą z dziedzictwa kulturowego. Kierunek, który obrał Kraków w swojej strategii rozwoju i komunikacji okazał się spójny z ideą wydarzenia, które planowaliśmy. Taki kierunek – do rozwoju akademickiego i biznesowego w przyszłsci, ochcieliśmy pokazać naszym uczniom mówi Miłosz Stanisławski, Pan HOTelarz, Prezes Hotelmania Sp. z o.o. i nowy lider grupy akademickiej Kraków Network

Doświadczenie związane z udziałem w BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności wypełniła  gigantyczna dawka dobrej rozrywki, wspólnej zabawy, tańca i śpiewu. Pozytywne wibracje narastały od pierwszych minut, kiedy na scenie pojawili się Animatorzy z Stageman Polska, przez doskonałe prowadzenie wydarzenia przez Roberta Jarka, aż po ostatnie dźwięki “It’s my life”, które razem wykrzyczeli uczestnicy z prowadzącym finałowy performance Brianem Allanem. Nieprzypadkowo wydarzenie odbyło się w jednym z najpiękniejszych centrów kongresowych w Polsce. Wszystko zostało zaplanowane przez organizatorów, w taki sposób by wypracować doskonały balans pomiędzy wartością merytoryczną, rozrywkową, estetyczną i networkingową.       

Jest bardzo łatwo zepsuć cały “obrazek” jednym mniej fortunnym wystąpieniem lub np. słabej jakości kawą czy ciastkiem – szczególnie kiedy mówimy o tak wymagających uczestnikach. Mówimy tu o uczestnikach, dla których takie wydarzenie niejednokrotnie jest pierwszym tego typu doświadczeniem. Jego przebieg może mieć wpływ na ich decyzje o swojej przyszłości. Chcieliśmy, aby uczniowie i młodzi profesjonaliści od dziś stawiali BE MY GUEST jako wysoko jakościowy i estetyczny benchmark, do wszystkich przyszłych wydarzeń, w których wezmą udział. Naszym pragnieniem jest, aby uczniowie podglądali jak tworzyć jakość usług premium, doświadczając ich osobiście. Będąc Gościem VIP – zarówno dla Nas, jak i hoteli, które stały się Ambasadorami Nowej Gościnności, wspierając pobyty uczniów w Krakowie mówi Joanna Stanisławska, Pani HOTelarz, liderka projektów związanych z wizerunkiem profesji Pani i Pana HOTelarza oraz modowych w Hotelmania.

Czynnikiem spajającym wszystkie elementy BE MY GUEST 2022 była komunikacja projektów Stowarzyszenia. Pierwszym i najważniejszym zobowiązaniem jest finalizacja konkursu Hotelmania WorldTour Jedziemy do Japonii – konkursu o międzynarodowy staż, na który już 04.11.2022 wyjeżdżają Izabela Niewdzięczna z Zespółu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Olsztynie oraz Szymon WoźniczkaZespołu Szkół – Małopolska Szkoła Gościnności.  Konkurs i staż powstał ze wspólnej inicjatywy Hotelmania i Meeting15. Do konkursu przystąpili uczestnicy serii konferencji online, które partnerzy zorganizowali razem w czasie, gdy jedyną możliwością spotkań było środowisko on-line. Platforma Meeting15 okazała się najbardziej przyjaznym, najbardziej angażującym w grywalizację i rozwijającym chęć zaangażowania uczniów w aktywności łączące hybrydowe wydarzenia ze światem mediów społecznościowych. Przez prawie 9 miesięcy uczestnicy rywalizowali w blisko 30 zadaniach, prowadzących do budowania marki osobistej, rozwijających ich wiedzę z zakresu organizacji wydarzeń oraz kultury Japonii, którą właśnie za chwilę poznają.

W projekt Jedziemy do Japonii zaangażował się pierwszy globalny Partner Stowarzenia –  Hotelbeds, który w ramach filozofii ESG organizacji zobowiązuje się i realizuje kulturę opartą o budowanie atrakcyjnego i przyjaznego środowiska rozwoju profesjonalnego w branży hospitality. O wartościach realizowanego międzynarodowego projektu mówiła Agata Cerynger – Dyrektor Regionalna na Europę Wschodnią. Hotelbeds, jako największy na świecie bedbank B2B, wraz z hotelami partnerskimi, zabezpieczył zakwaterowanie uczestników  w Tokio i Kioto.

Stowarzyszenie Hotelmania jest pierwszą w Polsce organizacją, współpracującą z Hotelbeds w zakresie realizacji filozofii ESG.      

Aktywność stowarzyszenia podzieliliśmy na kilka edu-inspiracyjnych filarów:

  1. BE MY GUEST – najważniejsze edu-inspiracyjne wydarzenie w branży hospitality, które zrealizujemy, budując coraz większą społeczność Hotelmaniaków – każdej jesieni;

2. Hotelmania WorldTour Polska:

  • lokalne, cykliczne wydarzenia w 4 szkołach, w 4 różnych stronach Polski, dla uczniów konkretnej szkoły i szkół zaprzyjaźnionych lub sąsiadujących;
  • mikro-staże uczniów w hotelach, którym najbliższa jest idea inwestowania w rozwój młodych talentów i budowania kultury organizacji w oparciu o ciągłe uczenie się;

3. Hotelmania WorldTour International:

  • coroczny konkurs o motywacyjny międzynarodowy staż, dla którego pierwowzorem będzie tegoroczny staż w Japonii;

4. LAB21 – Pracownia XXI wieku;

  • projekt pracowni przy lub w szkołach, z którymi Stwarzyszenie oraz Partnerzy, głównie technologiczni, będa mieć najbliższą współpracę. Ta współpraca będzie wynikała z największego zaangażowania konkretnych szkół, ich nauczycieli i uczniów w połączeniu z największymi potrzebami jakie te szkoły obecnie mają.

Wszystko powyższe oznacza, że przed nami bardzo dużo pracy. Na naszym pokładzie jest dużo miejsca na energię, serce, zaangażowanie i gotowość do dzielenia się przystępujących do Stowarzyszenia członków. Zarówno tych najmłodszych, jak i tych bardzo doświadczonych, z bogatymi historiami i niemniej gotowymi do inwestycji w przyszłość branży portfelami. Jak dołączyć? Aplikować tutaj mówi Joanna Kabza, Mrs HOTelmaniac, reprezentująca zespół ds członkowskich w Stowarzyszeniu Hotelmania.

Drugi dzień wydarzenia wypełniła gra miejska Tropiciel, dzięki której uczestnicy nie tylko w kreatywnej formie opartej o grywalizację, pełnej zadań i zagadek, poznawali Stare Miasto i krakowski Kazimierz. Dzięki Tropicielowi uczniowie zyskuję fantastyczne narzędzie do pracy i nauki planowania wycieczek.  

Kolejna edycja jest właśnie planowana. Miejsce czas poznacie jeszcze tej jesieni. 

Prelegenci:

Team Hotelmania:

Partnerzy:

Patroni Medialni:

Ambasadorzy Nowej Gościnności:

Nagrody ufundowali:

BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności

BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności

Pierwszy raz w historii pod jednym dachem spotkali się przyszli liderzy polskiej branży gościnności na wydarzeniu zainicjowanym przez Stowarzyszenie Hotelmania. BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności okazało się strzałem w dziesiątkę. 450 osób – uczniów, nauczycieli i młodych profesjonalistów wzięło udział w pierwszej edycji.

Zgodnie z przewidywaniami organizatorów, wydarzenie, którego głównymi założeniami było:

  • dostarczyć najwyższej jakości edukację;
  • zainspirować do świadomego rozwoju w branży hospitality;
  • stworzyć przestrzeń do networkingu najmłodszego pokolenia twórców sztuki gościnności z przedstawicielami świata akademickiego i biznesu;

doskonale odpowiedziało na potrzeby uczestników, którzy w Centrum Kongresowym ICE Kraków zameldowali się, pokonując wcześniej podróż ze wszystkich kierunków w Polsce.

Najliczniejsza, licząca prawie 70 osób grupa, reprezentowała Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Olsztynie, a najdłuższy dystans mieli do pokonania uczniowie i nauczycielki z Centrum Edukacji Zawodowej i Turystyki w Świnoujściu.

Chcieliśmy, aby to wydarzenie stało się jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym wydarzeniem w kalendarzu spotkań branży hospitality – ponieważ do tej pory jest jedynym, które jest w pełni skupione na przyszłości naszej branży. Jest jednocześnie jedynym, które na pierwszym miejscu (zamiast właścicieli i dyrektorów) stawia najbardziej decyzyjne osoby w tym biznesie – osoby, które swoją decyzją o zaangażowaniu i dalszym rozwoju w sektorze gościnności, przedłużą (lub nie) jej istnienie i w kluczowy sposób wpłyną na jego jakość mówi Yana Korzh, Pani HOTelarz, Prezes Stowarzyszenie na rzecz edukacji uczniów, studentów, nauczycieli, profesjonalistów branży HoReCa, Travel oraz MICE HOTELMANIA.  

Pierwszą edycję BE MY GUEST charakteryzowała bardzo mocna merytorycznie scena. uczestnicy wysłuchali bardzo dynamicznych prelekcji w stylu TED (18-20 minut), z zakresu sprzedaży, marketingu, rozwoju osobistego i profesjonalnego, aktywności w mediach społecznościowych, business travel i MICE. Bardzo ważnym elementem było zwrócenie uwagi na tematy społecznej odpowiedzialności, angażowania się w wolontariat i lokalnego oraz międzynarodowego stowarzyszania się.

Dzięki obecności mówców angażujących się w inicjatywy i korzystające z możliwości tworzonych przez międzynarodowe stowarzyszenia takie jak MPI Poland Chapter czy AICR International chcieliśmy zbudować świadomość dostępności i łatwości sięgania po rozwój i budowania doświadczeń w relacjach biznesowych na całym świecie mówi Paulina Bochra, Pani HOTelarz i tegoroczna finalistka konkursu Odkrycie Roku MPI Poland Chapter.   

Tematem przewodnim tegorocznej edycji BE MY GUEST była “Nowa Gościnność”, czyli wspólna wartość Stowarzyszenia Hotelmania i Partnera wydarzenia Kraków5020, która dla obu podmiotów opiera się na idei rozwoju w sferach gospodarki Miasta Krakowa i całej branży gościnności, innowacji, nauki i kultury.

Nasze drogi zbiegły się po pierwszych kilku zdaniach rozmowy o idei wydarzenia BE MY GUEST. Szukaliśmy ośrodka, w którym innowacyjny rozwój, otwartość na gościnność dla najmłodszych talentów i dynamicznie rozwijający się biznes idą w parze z zaangażowaniem lokalnej społeczności i dumą wynikającą z dziedzictwa kulturowego. Kierunek, który obrał Kraków w swojej strategii rozwoju i komunikacji okazał się spójny z ideą wydarzenia, które planowaliśmy. Taki kierunek – do rozwoju akademickiego i biznesowego w przyszłsci, ochcieliśmy pokazać naszym uczniom mówi Miłosz Stanisławski, Pan HOTelarz, Prezes Hotelmania Sp. z o.o. i nowy lider grupy akademickiej Kraków Network

Doświadczenie związane z udziałem w BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności wypełniła  gigantyczna dawka dobrej rozrywki, wspólnej zabawy, tańca i śpiewu. Pozytywne wibracje narastały od pierwszych minut, kiedy na scenie pojawili się Animatorzy z Stageman Polska, przez doskonałe prowadzenie wydarzenia przez Roberta Jarka, aż po ostatnie dźwięki “It’s my life”, które razem wykrzyczeli uczestnicy z prowadzącym finałowy performance Brianem Allanem. Nieprzypadkowo wydarzenie odbyło się w jednym z najpiękniejszych centrów kongresowych w Polsce. Wszystko zostało zaplanowane przez organizatorów, w taki sposób by wypracować doskonały balans pomiędzy wartością merytoryczną, rozrywkową, estetyczną i networkingową.       

Jest bardzo łatwo zepsuć cały “obrazek” jednym mniej fortunnym wystąpieniem lub np. słabej jakości kawą czy ciastkiem – szczególnie kiedy mówimy o tak wymagających uczestnikach. Mówimy tu o uczestnikach, dla których takie wydarzenie niejednokrotnie jest pierwszym tego typu doświadczeniem. Jego przebieg może mieć wpływ na ich decyzje o swojej przyszłości. Chcieliśmy, aby uczniowie i młodzi profesjonaliści od dziś stawiali BE MY GUEST jako wysoko jakościowy i estetyczny benchmark, do wszystkich przyszłych wydarzeń, w których wezmą udział. Naszym pragnieniem jest, aby uczniowie podglądali jak tworzyć jakość usług premium, doświadczając ich osobiście. Będąc Gościem VIP – zarówno dla Nas, jak i hoteli, które stały się Ambasadorami Nowej Gościnności, wspierając pobyty uczniów w Krakowie mówi Joanna Stanisławska, Pani HOTelarz, liderka projektów związanych z wizerunkiem profesji Pani i Pana HOTelarza oraz modowych w Hotelmania.

Czynnikiem spajającym wszystkie elementy BE MY GUEST 2022 była komunikacja projektów Stowarzyszenia. Pierwszym i najważniejszym zobowiązaniem jest finalizacja konkursu Hotelmania WorldTour Jedziemy do Japonii – konkursu o międzynarodowy staż, na który już 04.11.2022 wyjeżdżają Izabela Niewdzięczna z Zespółu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Olsztynie oraz Szymon WoźniczkaZespołu Szkół – Małopolska Szkoła Gościnności.  Konkurs i staż powstał ze wspólnej inicjatywy Hotelmania i Meeting15. Do konkursu przystąpili uczestnicy serii konferencji online, które partnerzy zorganizowali razem w czasie, gdy jedyną możliwością spotkań było środowisko on-line. Platforma Meeting15 okazała się najbardziej przyjaznym, najbardziej angażującym w grywalizację i rozwijającym chęć zaangażowania uczniów w aktywności łączące hybrydowe wydarzenia ze światem mediów społecznościowych. Przez prawie 9 miesięcy uczestnicy rywalizowali w blisko 30 zadaniach, prowadzących do budowania marki osobistej, rozwijających ich wiedzę z zakresu organizacji wydarzeń oraz kultury Japonii, którą właśnie za chwilę poznają.

W projekt Jedziemy do Japonii zaangażował się pierwszy globalny Partner Stowarzenia –  Hotelbeds, który w ramach filozofii ESG organizacji zobowiązuje się i realizuje kulturę opartą o budowanie atrakcyjnego i przyjaznego środowiska rozwoju profesjonalnego w branży hospitality. O wartościach realizowanego międzynarodowego projektu mówiła Agata Cerynger – Dyrektor Regionalna na Europę Wschodnią. Hotelbeds, jako największy na świecie bedbank B2B, wraz z hotelami partnerskimi, zabezpieczył zakwaterowanie uczestników  w Tokio i Kioto.

Stowarzyszenie Hotelmania jest pierwszą w Polsce organizacją, współpracującą z Hotelbeds w zakresie realizacji filozofii ESG.      

Aktywność stowarzyszenia podzieliliśmy na kilka edu-inspiracyjnych filarów:

  1. BE MY GUEST – najważniejsze edu-inspiracyjne wydarzenie w branży hospitality, które zrealizujemy, budując coraz większą społeczność Hotelmaniaków – każdej jesieni;

2. Hotelmania WorldTour Polska:

  • lokalne, cykliczne wydarzenia w 4 szkołach, w 4 różnych stronach Polski, dla uczniów konkretnej szkoły i szkół zaprzyjaźnionych lub sąsiadujących;
  • mikro-staże uczniów w hotelach, którym najbliższa jest idea inwestowania w rozwój młodych talentów i budowania kultury organizacji w oparciu o ciągłe uczenie się;

3. Hotelmania WorldTour International:

  • coroczny konkurs o motywacyjny międzynarodowy staż, dla którego pierwowzorem będzie tegoroczny staż w Japonii;

4. LAB21 – Pracownia XXI wieku;

  • projekt pracowni przy lub w szkołach, z którymi Stwarzyszenie oraz Partnerzy, głównie technologiczni, będa mieć najbliższą współpracę. Ta współpraca będzie wynikała z największego zaangażowania konkretnych szkół, ich nauczycieli i uczniów w połączeniu z największymi potrzebami jakie te szkoły obecnie mają.

Wszystko powyższe oznacza, że przed nami bardzo dużo pracy. Na naszym pokładzie jest dużo miejsca na energię, serce, zaangażowanie i gotowość do dzielenia się przystępujących do Stowarzyszenia członków. Zarówno tych najmłodszych, jak i tych bardzo doświadczonych, z bogatymi historiami i niemniej gotowymi do inwestycji w przyszłość branży portfelami. Jak dołączyć? Aplikować tutaj mówi Joanna Kabza, Mrs HOTelmaniac, reprezentująca zespół ds członkowskich w Stowarzyszeniu Hotelmania.

Drugi dzień wydarzenia wypełniła gra miejska Tropiciel, dzięki której uczestnicy nie tylko w kreatywnej formie opartej o grywalizację, pełnej zadań i zagadek, poznawali Stare Miasto i krakowski Kazimierz. Dzięki Tropicielowi uczniowie zyskuję fantastyczne narzędzie do pracy i nauki planowania wycieczek.  

Kolejna edycja jest właśnie planowana. Miejsce czas poznacie jeszcze tej jesieni. 

Prelegenci:

Team Hotelmania:

Partnerzy:

Patroni Medialni:

Ambasadorzy Nowej Gościnności:

Nagrody ufundowali:

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Górskie Resorty podejmują współpracę z Profitroom

Wernisaż „Emocje” w hotelu ibis Styles Warszawa Centrum zachęca do wspierania Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci

„Wbiegnij na Varso Tower” i zdobądź dach stolicy z NYX Hotel Warsaw!

Wszystko dzieje się po coś – rozmowa z Martą Klepką

Tapety utrzymane w loftowej estetyce od Muraspec

Brak wykwalifikowanych pracowników w hotelarstwie: Nowe rozwiązania są poszukiwane